Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç, Yusuf
dc.contributor.authorTelli, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:17Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630992
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk; işletmenin sosyal, çevresel ve insani boyutta taşıması gereken sorumluluklara yönelik kurumsal olarak geliştirdiği ve yürüttüğü faaliyetlerdir. Bu faaliyetler, tüketici gözünde işletme imajını yansıtmak ve pekiştirmek üzere kurgulanmakta ve uzun dönemli stratejiler olarak planlanmaktadır. Programların başarılı olabilmesi için önemli olan nokta; sürdürülebilirliğinin sağlanması ve işletme vizyonu ile paralel olmasıdır. Ancak bu doğrultuda güvenilir ve gerçekçi bulunan programlar, başarılı yürütülmeleri ve sonlandırılmaları durumunda işletme için rekabet gücü sağlayan bir araç haline gelmektedir. Katılım bankaları, gerek işleyişi gerekse tüketici profili bakımından özellikli bankalardır. İslami kurallar çerçevesinde bir finansal işleyişe sahip bankaların bu hassasiyeti, etkisini kurumsal imaj ve marka stratejilerinde de göstermektedir. Bu bakımdan katılım bankaları tarafından yürütülen sosyal sorumluluk programlarının da genel perspektifleri ile uyumlu olmaları ve hedef kitlesinde gerekli farkındalığı sağlamaları beklenmektedir. Çalışmamızda Türkiye Finans, Albaraka Türk ve Kuveyt Türk katılım bankalarının gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk programlarına yönelik tüketicilerinin farkındalık düzeyleri ölçülmüş ve bu faktörlerin tüketici nezdinde markaya duyulan güven ve farkındalığa etkisi araştırılmıştır. 259 kişi ile yapılan anket çalışmasının sonuçları, IBM SPSS istatistik paket programı kullanılarak; ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı analizlere tabi tutulmuştur. Student t-testi, varyans analizi (ANOVA) ve bunların parametrik analizler sonucunda; Türkiye Finans, Albaraka Türk Katılım bankaları için marka bilinilirliğinin bir kısmının sosyal sorumluluk projeleri ile açıklanabileceğini göstermiştir. Kuveyt Türk Katılım bankası için sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinilirliğini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractCorporate social responsibility; are the activities developed and carried out by the enterprise for the social, environmental and humanitarian responsibilities. These activities are designed to reflect and reinforce the image of the business to consumers and are planned as long-term strategies. Important points for the success of the programs; ensuring sustainability and being in line with the business vision. If these programs perceived as reliable and realistic they will become a tool that provides competitive power for the brand.İslamic banks differs from traditional banks in terms of both functioning and consumer profile. These banks, which have a financial operation within the framework of Islamic rules, emphasize this tendency in corporate image and brand strategies. In this respect, it is expected that the social responsibility programs carried out by the islamic banks will be compatible with the general perspectives and provide the necessary awareness of their target audience.In our study; three of the Islamic Banks in Turkey (Türkiye Finans, Albaraka Türk and Kuveyt Türk) have been investigated by the consumers' awareness level about their corporate social responsibility programmes. After that, it has been investigated whether these programs have an impact on brand trust and brand awareness levels. Research's survey has been conducted with 259 participants. Data has been explored by descriptive analyzes such as mean and standard deviation via IBM SPSS package statistics program. Student t-test, variance analysis (ANOVA). As a result of the analysis; for Türkiye Finans and Albaraka Türk it has been seen that a dimension of brand trust can be explained by perceived corporate social responsibility and brand awareness about these brands. It has been concluded that social responsibility projects for Kuveyt Türk Katılım Bank do not affect brand awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleKatılım bankalarının sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinilirliğine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of social responsibility projects of participation banks on the brand reliability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentİslam Ekonomisi ve Finansı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10298743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574071
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineUluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess