Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorÖzkasap, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:07Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:07Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63097
dc.description.abstractBilgi, teknoloji ve değişimin yoğun olarak yaşandığı günümüz bankalarında, çalışanların işlerine en çabuk ve en verimli şekilde uyum sağlamaları artık vazgeçilmez bir unsurdur. Bankalar, yeni işe aldıkları ya da görev alanını değiştirdikleri işgörenin, yeni görevine, yeni çalışma ortamına, yeni iş arkadaşlarına, yeni bir işletme kültürüne ve yeni yöneticilerine uyum sağlamaları amacı ile çeşitli işe alıştırma (oryantasyon) programları uygulamaktadırlar. Bankalarda uygulanan işe alıştırma eğitiminin amacı, işgörenlerin iş tatminini sağlamak, iş başarısını, dolayısıyla işletmenin performansını arttırmaktır.Bu bilgiler ışığında çalışmada, bankalarda çalışan işgörenlere uygulanmış olan işe alıştırma eğitimi ile işgörenin performansı arasındaki ilişkinin varlığının ampirik olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Bandırma?da bulunan bankalarla sınırlı tutulmuştur. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir ili Bandırma ilçesinde bulunan 12 bankada çalışan işgörenler üzerinde işe alıştırma eğitimi anketi uygulanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Anket formunun birinci bölümünde cinsiyet, yaş, medeni durum, mezuniyet durumu, bankadaki hizmet süresi, meslekteki hizmet süresi ile ilgili altı soru yer almıştır. İkinci bölümünde ise; hizmet içi eğitimlerden biri olan iş alıştırma eğitiminin işgören performansı ile ilişkisini vbelirlemek amacıyla beşli likert ölçeği hazırlanmıştır. 12 bankada çalışan personel içinde sadece 100 kişi anketi cevaplandırmıştır. Elde edilen verilerin SPSS 15.0 programında istatistiksel analizleri yapılarak, sayı ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. İşe alıştırma eğitim programlarının işe uyum sağlamaya katkıda bulunması ile mezuniyet durumu arasında ve işe alıştırma eğitim programlarının amacı ile mezuniyet durumu arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı konusunda bilgi edinmek için ANOVA testi uygulanmıştır. İşe alıştırma eğitim programlarının amacı, eğitim programından olan beklentiler, eğitim programının yarattığı moral ve isteklilik, işgörene sağladığı verimlilik, programda verilen banka ve iş prosedürü hakkındaki dokumanlar, işe karşı uyum sağlama ile işgören performansı arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını gözlemlemek amacıyla Spearman Korelasyon analizi yapılmıştır. Buradan hareketle işe alıştırma eğitiminin işgörenin performansını olumlu etkilediğini söylemek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi eğitim, İnsan Kaynakları, İşe Alıştırma Eğitimi, İşgören Performansı
dc.description.abstractIn the period of crossing knowledge and speed, the adaptation of bank staff to their business is a non-rejectable point. The administration of the bank, apply different orientation training programmes for new comers or employees, who switched to the other departments, in order to cooperate with a new job, new atmosphere, new staff, new business culture and a new administrator. The aim of the orientation training program is the job satisfaction of the employee, the progress of the job, consequently the increase of the performance at the enterprises.From these research perspectives, it is aimed to evaluate empirically the existence of the relationship between orientation training program and employee performance. Acknowledgements of the study is limited to the banks in Bandırna. For this purpose the orientation training program was applied to 12 banks who work at bank in the district of Balıkesir province of Bandırma. The survey consists of two parts. In the first part of the questionnaire took place six questions ,which are gender, age, marital status, graduation status, length of service in the bank, related to length of service in the profession. In the second part, fivefold Likert-scale has been prepared in order to determine the relationship between employee performance and orientation training program which is one of the training program in service training program. Only 100 people were answered the questionnaire which applied 12 banks employees. The statistical analysis of the data obtained which are number and percentage values were calculated on SPSS 15.0 by the program.Orientation training programs to contribute to adaptation to work and the aim of orientation training programs for information about whether significant differences between graduation status, ANOVA test was applied. The purpose of Orientation training programs, the expectations of Orientation training program, morale and enthusiasm created by Orientation training program, efficiency provided by the employee, documents about the bank and the business procedure given by Orientation training program, adapting to work if there is a significant relationship between employee performance and Spearman's correlation analysis was performed to observe .Therefore, it is possible to state the positive effect of orientation training program on employee performance.Key words: In-service Training, Human Resources, Orientation Training, Employee Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBankalarda uygulanan işe alıştırma eğitim programlarının işgören performansı üzerine etkisi: Bankacılık sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of training program in banks and its effect on employee perofrmance : A study in the banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmJob performance
dc.identifier.yokid459687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311849
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess