Show simple item record

dc.contributor.advisorBeki, Abdulhakim
dc.contributor.authorCenikli, Bekir
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:12Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630969
dc.description.abstractBu araştırma temel olarak Sultangazi ilçesindeki bir okulda okuyan 8. sınıf öğrencilerinin okul sosyal hizmeti kapsamında, sosyal destek algısının, akademik motivasyon üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Ayrıca okul sosyal hizmeti kapsamında, sosyal destek algısının alt boyutları olan aile, arkadaş ve öğretmenden algılanan sosyal desteğin, akademik motivasyon ile etkisi olup olmadığını incelemektir. Araştırma sonucunda etkileyip etkilemediğini ve oranlarını araştırmaktır.Araştırma konusu öğrenciler, Sultangazi ilçesindeki bir okulda okuyan 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde öğrenimin görmekte olan 248 (Kız 80, Erkek 168) öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmayla ilgili veriler Algılanan Sosyal Destek Ölçeği'nin Revizyonu: ASDÖ-R, Akademik Motivasyon Ölçeği: AMÖ ve Kişisel Bilgi Formu arayıcılığıyla ulaşılmıştır. Yapılan çalışmada elde edilen verilerin analiz ve yorumlanmasında Spss 18.0 paket programı kullanılmıştır.Araştırmada örneklem grubu bulguları 8. sınıf öğrencilerinin cinsiyete açısından kız öğrenciler, erkek öğrencilere göre bilmeye yönelik daha motivasyonlu olduğu görülmüştür. Erkek öğrenciler, kız öğrencilere göre daha motivasyonsuz olduğu görülmüştür. Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre aileden algıladıkları sosyal destek daha düşüktür. Ailesi birlikte yaşayan öğrencilerin akademik motivasyonu ve arkadaşların algılanan sosyal destek düzeyleri düzeyi daha yüksektir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of perception of social support on academic motivation of 8th grade students in a school in Sultangazi. In addition, in the context of school social work, it is aimed to examine whether social support perceived by family, friends and teachers, which are sub-dimensions of social support perception, has an effect on academic motivation. The aim of this study is to investigate whether it affects and rates..The subject of the study is 248 students (80 female, 168 male) who are studying in a school in Sultangazi district during the 2017-2018 academic year. Data related to the study were obtained through Revision of Perceived Social Support Scale: ASRS-R, Academic Motivation Scale: SRS and Personal Information Form. Spss 18.0 package program was used in the analysis and interpretation of the data obtained in the study.In the study, it was seen that the 8th grade students were more motivated to know the findings of the sample group in terms of gender than female students and male students. Male students were more motivated than female students. Female students perceived social support from the family is lower than male students. The level of academic motivation and perceived social support of the students whose families live together are higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleOkul sosyal hizmeti kapsamında sosyal desteğin akademik motivasyona etkisi
dc.title.alternativeThe effect of social support on academic motivation in the scope of school social work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10309730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597504
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess