Show simple item record

dc.contributor.advisorChachı, Abdelkader
dc.contributor.authorBoufedji, Remzi
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:11Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630967
dc.description.abstractBu çalışma, görsel medya konusu ve Moritanya, Fas, Cezayir, Tunus ve Libya'dan Mağrip ülkelerinde İslami ekonomik ilişkiler ile ilgilenen izleyiciler arasında İslami ekonomik farkındalığın gelişimindeki rolünü ele alıyor.Araştırmanın değişkenleri, cinsiyet, yaş, bilimsel nitelikler, ikamet ettiği ülke ve ekonomik gelir gibi değişkenlere dayanarak; Görsel medya ve Görsel medyanın Mağrip ülkelerindeki izleyicilere İslami ekonomik farkındalığın geliştirilmesindeki etkisi.Verilerin sunumu, analizi ve yorumlanmasından sonra, çalışmanın ana sonuçları aşağıdaki gibidir:- Çalışma görsel medyanın Mağrip ülkelerinde büyük bir izleyici kitlesini çektiğini, çoğunluğunun genç ve her iki cinsiyette olduğunu vurguladı.- Çalışma, görsel medyanın izleyicilerin farkındalığını geliştirmede büyük bir rol oynadığını ve hatta mahkumiyetlerini değiştirmede önemli bir rol oynadığını ve İslami ekonomik meselelerin bilgisinin% 73.33'ünü karşıladığını göstermiştir.
dc.description.abstractThis study deals with the subject of visual media and its role in the development of Islamic economic awareness among viewers interested in Islamic economic affairs in the Maghreb countries from Mauritania, Morocco, Algeria, Tunisia and Libya. Based on the variables of the study, such as sex, age, scientific qualifications, country of residence and economic income, the habits and patterns of observation were identified and studied, in addition to the issues of the Islamic economy that attract public interest in the visual media and the impact of visual media in the development of Islamic economic awareness to the audience in Maghreb countries .After the presentation, analysis and interpretation of the data, the main results of the study were as follows:- The study highlighted that the visual media attracts a large audience of viewers in the countries of the Maghreb, the majority of them are young and of both sexes.- The study showed that the visual media plays a big role in developing the awareness of the viewers, and even plays a prominent role in changing their convictions, and that it fulfills 73.33% of their knowledge of Islamic economic issues.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleİslam ekonomisi düşüncesinin gelişiminde görsel medya`nın rolü
dc.title.alternativeدور الاعلام المرئي في تنمية الوعي الاقتصادي الاسلامي
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-12
dc.contributor.departmentİslam İktisadı ve Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10305415
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608974
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineİslam İktisadı ve Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess