Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri, algılanan stres ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arslan, Nihan | |
dc.contributor.author | Demir, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630965 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, problem çözme becerileri, algılanan stres ve yaşam doyumu arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik özelliklere göre nasıl değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemin grubunu elverişli örnekleme yöntemi ile belirlenen toplamda 430 lise öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli ile kurgulanmıştır. Araştırmada, veri toplama araçları olarak 'Sosyodemografik Bilgi Formu', 'Problem Çözme Becerileri Envanteri', 'Algılanan Stres Ölçeği' ve 'Yaşam Doyumu Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, problem çözme becerileri ile algılanan stres arasında negatif yönlü; problem çözme becerileri ile ve yaşam doyumu arasında pozitif yönlü ve algılanan stres ve yaşam doyumu arasında negatif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to investigate the relationships between problem solving, perceived stress and life satisfaction. Also, how these variables change according to demographic characateristics of sample group were investigated. The sample group of the research consists of 430 college students. Convenience sampling method was used in order to collect research data. Socio-Demographic Form', 'Problem Solving Inventory', 'Perceived Stress Scale', and 'Life SatisfactionScale' were used. Relational Survey Model were used in this research. Independent Sample t Test, Variance Analysis and Correlation Analysis were used to analyse research data. The results of the researchshowed that there is a statistically meaningful negative relationship between problem solving and perceived stress. Also, statistically meaningful pozitive correlation is found between problem solving and life satisfaction. Besides, it is found that there is a statistically meaningful negative correlation between perceived stress and life satisfaction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri, algılanan stres ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the relationship between problem solving, perceived stress and life satisfaction among college studens | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301837 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587159 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |