Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Nihan
dc.contributor.authorDemir, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:11Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630965
dc.description.abstractBu çalışma, problem çözme becerileri, algılanan stres ve yaşam doyumu arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik özelliklere göre nasıl değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemin grubunu elverişli örnekleme yöntemi ile belirlenen toplamda 430 lise öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli ile kurgulanmıştır. Araştırmada, veri toplama araçları olarak 'Sosyodemografik Bilgi Formu', 'Problem Çözme Becerileri Envanteri', 'Algılanan Stres Ölçeği' ve 'Yaşam Doyumu Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, problem çözme becerileri ile algılanan stres arasında negatif yönlü; problem çözme becerileri ile ve yaşam doyumu arasında pozitif yönlü ve algılanan stres ve yaşam doyumu arasında negatif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThe main aim of this research is to investigate the relationships between problem solving, perceived stress and life satisfaction. Also, how these variables change according to demographic characateristics of sample group were investigated. The sample group of the research consists of 430 college students. Convenience sampling method was used in order to collect research data. Socio-Demographic Form', 'Problem Solving Inventory', 'Perceived Stress Scale', and 'Life SatisfactionScale' were used. Relational Survey Model were used in this research. Independent Sample t Test, Variance Analysis and Correlation Analysis were used to analyse research data. The results of the researchshowed that there is a statistically meaningful negative relationship between problem solving and perceived stress. Also, statistically meaningful pozitive correlation is found between problem solving and life satisfaction. Besides, it is found that there is a statistically meaningful negative correlation between perceived stress and life satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin problem çözme becerileri, algılanan stres ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between problem solving, perceived stress and life satisfaction among college studens
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10301837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587159
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess