Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Ahmet
dc.contributor.authorÇinelioğlu, Gülbiye
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:04Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:04Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63095
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının medyadaki şiddet sunumlarına bakış açılarında Medya Okuryazarlığı dersinin etkisini belirleyebilmektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ile Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 406 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının medyadaki şiddet sunumlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medyadaki Şiddet Sunumlarına Yönelik Tutum Ölçeği (Sos-Medto) adında bir adet tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin geçerliliğini belirlemek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin ise, madde toplam korelasyonu, madde ayırt edicilik gücü ve Cronbach Alfa değerleri hesaplanmıştır. Sos-Medto için Cronbach Alfa katsayısı değeri 0.74 bulunmuştur. Ölçeklerin uygulanmasından elde edilen verilere, yüzde ve frekans analizi, ilişkisiz örneklemler için t-testi, ilişkili örneklemler için t-testi ve bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi testi yapılmıştır. Veri analizinde Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 20.0 programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre örneklemi oluşturan öğretmen adaylarının yarısından fazlası Medya Okuryazarlığı dersini almış bulunmaktadır. Medya Okuryazarlığı dersi almış olan öğretmen adaylarının genel tutum puanları, henüz almamış olan öğretmen adaylarına göre daha yüksek olarak bulunmuştur. Medya Okuryazarlığı dersi medyadaki şiddet sunumlarına yönelik tutumlar üzerine etkili olmaktadır sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte iki öğretime göre de anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Cinsiyet ve sınıf düzeyine göre ise herhangi bir farklılaşmaya rastlanmamakla birlikte, öğretmen adaylarının bilgi edinme amaçlı en çok internete ve televizyona başvurduğu, yine en çok vakitlerini geçirdikleri medya kaynağı olarak internet ve televizyonu tercih ettikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Medya Okuryazarlığı, Medya Şiddeti, Sosyal Bilgiler, Tutum.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the affects of media literacy lesson over the social sciences teacher candidates? attidudes towards media violance. This research is a type of survey Model and it contains 406 students who are first, second, third and fourth grade students from Social Studies Teaching department at Balıkesir University Necatibey Education Faculty and Pamukkale University Education Faculty. One types of attitude scales named as Attitude Scale towards media violence for Social Sciences Teacher Candidates (Sos-Medto) to determine the attitude of the teacher candidates to media violence are developed by researcher. Factor Analysis is practised to assing the validity of scales. As for reliability, item total correlation and item discrimination power and Cronbach Alfa value are figured out. It is figured out that Cronbach Alfa value is 0.74 for Sos-Medto. Analysis of percentage and frequency and t test for independent sample and t test for dependent sample and one way analysis of varience for independent sample are applied to data attained by the application of scales. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 20.0 program is used for data analysis. According to the survey results, more than half of the candidates for teaching profession, who forms the universe of working people, attended the media literacy lesson. It was found that the scores of the general attitude of the candidates for teaching profession who attend Media Literacy lesson are higher than the candidates who did not attend his course. It has been concluded that the media literacy lesson is effective on the attitudes towards the violance presentations in the mass media. It was however found that there are the significiant differences according to the double education. Although there is no differentiation according to the level of gender and class, the candidates for teaching profession have been applying tı television and internet to obtain information and they have also preferred the internet and television as the media source for spending time.Key Words:Education, Media literacy, Media Violance, Social Studies, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe social sciences teacheres' attitudes towards media literacy lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmMedia literacy course
dc.subject.ytmMedia literacy
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10002514
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335178
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess