Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorPehlivan, Bahadir
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:08Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:08Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630951
dc.description.abstractBu araştırmada, farklı türdeki ortaöğretim kurumlarında bulunan öğrencilerin okul iklimi algıları ile okula bağlılıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada aynı zamanda farklı ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin okul iklimi algıları, okula bağlılık ve akademik başarı düzeylerinin bazı demografik değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türü) göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ili Esenyurt ilçesinde çeşitli ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 254 erkek 140 kız öğrenci olmak üzere toplam 394 lise öğrencisine `Kişisel Bilgi Formu`, `Okula Bağlılık Ölçeği` ve `Okul İklimi Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmada lise öğrencilerinin okul iklimi algıları, okula bağlılıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi amacıyla Korelasyon ve Regresyon analizine bakılmıştır. Buna ek olarak, lise öğrencilerinin okul iklimi algıları, okula bağlılık ve akademik başarı düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaöğretim öğrencilerinin okul iklimi algıları, okula bağlılık düzeyleri ve akademik başarıları arasında pozitif ilişki saptanmıştır. Araştırma sonuçları eğitim yönetimi alanı ile ilişkili olacak şekilde tartışılmış ve sonraki araştırmalar için öneriler verilerek alana katkı sağlamayı hedeflemiştir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the relationships of between perceptions of high school students' school clımate, their school engagements ve academic achievements. In this study, it is also observed whether perceptions of high school students' school clımate , academic achievements ve their school engagements vary according to the some demographic information variables (gender, class level, ve school type.). With the aim of this, `Demographic Information Form`, `School Climate Scale` ve `School Engagement Scale for Children ve Adolescents` were implemented to 394 adolescents who are high students as 254 males ve 140 females in high schools in Istanbul.In current study in order to detect the level of the relationships between the academic achievement, school climate ve school engagement among high school students, Pearson Moment correlation coefficient was carried out. Apart from this, to decide on whether the level of academic achievement, school climate ve school engagement of high school students was differentiate or not, t-test ve one way analysis of variance technique was conducted.When the relationships of variables were investigated; it was found that there were significant positive relationships between level of academic achievement, school climate ve school engagement of high school students. The results of this research were discussed with related to education management ve the study also aims to contribute to the field by giving suggestion for further research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.titleFarklı türdeki ortaöğretim kurumlarında bulunan öğrencilerin okul iklimi algıları ile okula bağlılıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between perceptions of high school students' school climate, school engagements and academic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10334644
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640421
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess