Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, Kemal Oğuz
dc.contributor.authorÖztekin, Anil
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:02Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:02Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63093
dc.description.abstractBu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ve programın geliştirilmesine ilişkin öneriler ortaya koymak amaçlanmıştır.Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011 yılında Balıkesir il merkezi ve ilçelerindeki 84 resmi ortaöğretim kurumunda görev yapan 156 kimya öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmada, belirlenen alt problemlere ilişkin verileri elde etmek amacıyla nicel ve nitel veri toplama araçları birlikte kullanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen nicel veriler frekans ve yüzde dağılımları kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formu ile elde edilen nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada, (1) programda yer alan genel amaçların birbirini tamamlayıcı ve destekler nitelikte olduğu ancak öğrencilere kazandırılabilecek düzeyde olmadığı; (2) en fazla ?Atomun Yapısı? ünitesindeki kimya içerik kazanımlarının kazanılmasında sorun yaşandığı; (3) etkinliklerin programda ayrıntılı olarak yer aldığı ancak programın, sınıf ortamında farklı etkinliklerin aynı anda uygulanmasına uygun nitelikte olmadığı; (4) değerlendirmenin içerik ve kazanımla tutarlı olduğu ancak geleneksel ve performansa dayalı değerlendirme araçlarının programa uygun nitelikte olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin program ile ilgili yeterince bilgilendirilmedikleri, programı uygulanabilir bulmadıkları, konuların sıralanışında önkoşul ilişkilerin dikkate alınmadığı gerekçesiyle olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Ek olarak, program kazanımlarının öğrencilerin gelişim düzeyi ve hazır bulunuşluklarının üzerinde olduğu; dersin süresinin, önerilen yöntem-teknik, araç-gereç ve ölçme değerlendirme örneklerinin yetersiz bulunduğu; etkinliklerin öğrencilerin ilgisini çekecek nitelikte olmadığı belirtilmiştir. Anahtar Kelimeler: Program Değerlendirme, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı, Kimya Öğretimi
dc.description.abstractIn this study, the aim is to introduce some suggestions for development of 10th grade Chemistry Curriculum and to evaluate the curriculum in terms of general aims, educational attainments, activities and evaluation according to the opinions of teachers who are responsible for implementation of curriculum.Mixed method including qualitative and quantitative research methods is used in the study. Sampling group consists of 156 chemistry teachers working in 84 secondary schools in the province of Balıkesir and its township in 2011.Qualitative and quantitative data collection methods are used together to obtain data about research problems. Quantitative data collected by survey is analyzed by using percentage and frequency. Qualitative data collected by interview form is analyzed with content analysis method. The results of this study show that (1) the general aims are complementary and supportive for each other but not in appropriate level for students, (2) the most problematic unit in curriculum is ?The structure of Atom? and students had problems about the educational attainments about this unit, (3) the activities are included in curriculum in detail, but the curriculum is not qualified for implementation of different activities in classroom simultaneously, (4) the evaluation is consistent with the content and the educational attainments but traditional and authentic evaluation tools are not appropriate for curriculum. Besides, teachers have negative opinions on grounds that they were not adequately informed about the program, they did not find the program applicable and prerequisites were not considered in the order of the subjects. In addition, teachers state that educational attainments of the curriculum are higher than students' levels of development and readiness; course duration, examples of methods-techniques, tools and measuring and evaluating are insufficient; activities are not qualified enough to attract students' attention.Key words: Program Evaluation, 10th Grade Chemistry Curriculum, Chemistry Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 10.sınıf kimya dersi öğretim programının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculum
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmChemistry
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10006873
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335164
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess