Show simple item record

dc.contributor.advisorAliağaoğlu, Alpaslan
dc.contributor.authorİçal, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-03T18:36:59Z
dc.date.available2020-12-03T18:36:59Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63091
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Bursa Anatolium Alışveriş Merkezi tüketicilerinin demografik yapılarının belirlenmesi, bu demografik özelliklerin tüketicilerin tercihleri ve alışveriş merkezi tutumları üzerine etkilerinin ortaya konması ve Bursa Anatolium Alışveriş Merkezi örneğinden hareketle Ülkemizdeki alışveriş merkezleri hakkında genellemede bulunulmasıdır. Veriler çalışma sahasında örnekleme dahil edilen tüketicilere anket uygulanması yöntemiyle elde edilmiştir. Bu çalışma sonucu elde edilen veriler SPSS 13.0 programına aktarılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde nominal ölçek kullanılmış, bu nedenle nonparametrik test yöntemlerinden biri olan Ki-Kare Analizi ile veriler analiz edilmiştir.Analiz sonuçları, Bursa Anatolium Alışveriş Merkezi tüketicilerinin demografik özelliklerini ve söz konusu alışveriş merkezine karşı tutumlarını gözler önüne sermiştir. Alışveriş merkezi tüketicilerinin çeşitli demografik özellikleri ile alışveriş merkezine karşı tutumları eşleştirilmiştir. Çalışma sonucunda alışveriş merkezlerinin tüketiciler açısından vazgeçilmez, olumlu bir unsur olarak algılandığı görülmüştür. Alışveriş merkezlerinin sadece bir alışveriş mekanı olarak değil, tüketiciler tarafından dinlenme, eğlenme ve sosyalleşme mekanı olarak algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak modern Dünyanın popüler mekanları alışveriş merkezleri karşısında Bursa Tarihi Çarşısı gibi kentlerin tarihi dokusunu yansıtan çarşıların, önemini yitirmesini önleyecek tedbirlerin alınması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Alışveriş merkezi, Anatolium Alışveriş Merkezi, Bursa, tüketici tutumu, demografi.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the demographic structure of Bursa Anatolium Shopping Mall `s consumers; to put forth the effects of these demographic characteristics on the consumers? preferences and attitudes towards the mall and to generalize the sample of Bursa Anatolium Shopping Mall to the other malls in our country. The data has been obtained through a questionnare applied to the consumers who are included for the sampling in the field of study. The data obtained as a result of this study has been transfered to the program SPSS 13.0. While analyzing the data , the nominal scale has been used, therefore the data has been analyzed by chi-square test which is one of the non-parametric test methods.The result of the analysis has revealed the demographic characteristics of the consumers and the attitudes of them towards the shopping mall mentioned . Various demographic characteristics of the shoping mall consumers have been matched with the attitudes towards the mall. As a result of this study, it has been observed that shopping centers are indispensable for the consumers and they have positive effects.It has been concluded that shopping centers are viewed as not only shopping arcades but also recreation, amusement and socialization places by consumers. However some precautions must be taken to prevent bazaars, reflecting the history of a city like Bursa Historical Arcade, from losing the importance on account of the shopping centers which are the popular places of modern world.Key words : Shopping mall , Anatolium Shopping Mall, Bursa, consumer attitude, demography.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBursa Anatolium Alışveriş Merkezi örneğinde tüketicilerin demografik yapısı ve özellikleri
dc.title.alternativeThe demographic structure and characteristics of consumers with the sample of Bursa Anatolium Shopping Mall
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCoğrafya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmBursa
dc.subject.ytmDemographic structure
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmShopping centers
dc.identifier.yokid10003536
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335182
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess