Show simple item record

dc.contributor.advisorVarlı, Abdül Kasım
dc.contributor.authorHürmüzlü, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:31:57Z
dc.date.available2021-05-08T07:31:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630904
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce Hazırlık programlarında eğitim gören üniversite öğren-cilerinin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik perspektiflerini saptamak ve ortaya koymaktır. Ayrıca, öğrencilerin İngiliz/Amerikan kültürüne (hedef kültür) karşı bakış açılarını inceleyip, öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecinde kültürel öğelerden nasıl etkilendiklerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, Türki-ye'nin çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce hazırlık eğitimi gören 100 öğrenciyle çalışılmış ve online bir likert ölçeği uygulanmıştır. Yürütülen bu çalışma ve yapılan analizler doğrultusunda öğrencilerin hedef kültür algısı ve kültürel öğelerin öğrenciler üzerindeki etkisi saptanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ayrılmaz bağın son derece farkında oldukları, ancak hedef kültüre ait öğe-lerin dil öğrenme sürecinde hedef dile karşı bariyerlere sebep olabileceği görülmüştür. Dil öğrenimine karşı oluşturulan bu bariyerleri yıkmak veya olabildiğince ortadan kal-dırmak için hedef kültür ve yerel kültüre ait öğelerin kullanımın dengesi ve dağılımın önemi ile her iki kültürün de günlük, haftalık ve/veya yıllık ders planları ve müfredat-taki yerinin önemi belirtilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine and reveal the perspectives of university stu-dents studying in the English Preparatory Program on the relationship between lan-guage and culture. It also aims to examine students' perspectives on British / Ameri-can culture (target culture) and to show how students are influenced by cultural ele-ments in the process of learning a foreign language. For this purpose, 100 students from different state and foundation universities participated in the study and an online survey was applied. In line with this study and the analyses carried out, the students' perception of the target culture and the impact of cultural elements on the students were determined. One of the results of the study is that students are ex-tremely aware of the inseparable relationship between language and culture, but ele-ments of the target culture may cause barriers against the target language in the lan-guage learning process. It is indicated that to remove these barriers against language learning, it is vital to balance the use of the target culture and local culture elements of both cultures in daily, weekly and / or annual lesson plans and curricula.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEFL learners` perceptions of culture in foreign language learning
dc.title.alternativeYabancı dil öğrencilerinin dil öğreniminde kültür ile ilgili algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmELT
dc.identifier.yokid10334623
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid633534
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess