Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Bürhan
dc.contributor.authorKurnaz, Hasan Bilgehan
dc.date.accessioned2020-12-03T18:36:53Z
dc.date.available2020-12-03T18:36:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63087
dc.description.abstractSon yıllarda teknoloji ve insanların ekonomik durumlarının yükselmesi, boş zamanlarının artması, turizm faaliyetlerine katılımı daha da arttırmıştır. Fakat insanların klasik bir tatil yerine alternatif bir turizm şekli olan inanç turizmine yöneldikleri görülmektedir. Bu bağlamda inançlarını yaşamak, manevi huzura ermek, dinlerine ait yerleri ziyaret etmek ve hacı olmak isteyen insanlar inanç turizmine katılmaktadırlar.Türkiye ise sahip olduğu Müslüman nüfusuyla Hac ve Umre için seyahat acentalarına büyük bir pazar yaratmaktadır. Günümüzde artan rekabet, işletmeleri bu alanda daha güçlü olmaya zorlamaktadır. Bu sebeple seyahat acentaların da pazarlama faaliyetleri oldukça önemlidir. Yapılan bu çalışmada, öncelikle inanç turizmi ve arz kaynakları, Türkiye?deki ve Dünya?daki inanç çekim merkezleri ve turizm pazarlamasında faaliyet gösteren Hac-Umre acentalarının uyguladıkları pazarlama faaliyetleri araştırılmıştır.Yapılan araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS 15 programı ile; yüzde, frekans, regresyon ve korelasyon yöntemleriyle analiz edilmiştir. Seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerini belirlemeye yönelik yapılan araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular, İstanbul?da faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının çoğunluğunun bünyesinde ayrı bir pazarlama departmanı olmadığı sonucunu ortaya koymuştur. Ayrıca pazarlama faaliyetlerindeki temel amacın çoğunlukla yeni müşteriler kazanmak olduğu, sunulacak hizmetlerin belirlenmesinde daha çok geçmiş deneyimlerden faydalanıldığı ve fiyat belirlerken hizmet maliyeti ve kalitesinin öncelik olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle sonuçlar değerlendirilmiş ve öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractRecently, people can go anywhere they want, because of the technology, increase of the economic situations and so much more free time that they can have. But in these days people prefer to be a part of the faith tourism. They want to live their religion freely, they want to go and see their holy places which about their religion and also they want to reach spiritual peace on those lands. Turkey has a great number of Muslim population, based on this Turkey can create a huge market for travel agencies about Pilgrimage and Umrah tourism. In these days because of the growing competition, travel agencies have to be more powerful and they have to be more careful about their marketing activities. This survey especially about, faith tourism and lodgment resources. Faith centers in Turkey and in the World. Marketing activities of Hac and Umrah travel agencies. The results of this survey tested and analyzed by spss 15 program, percentage, regressions, frequency and correlation methods. The results of research about Marketing strategies of Travel agencies shown us ; A group Travel agencies in Istanbul don?t have separate marketing department. And also the results proved that basic purpose of marketing activities are mostly find new customers. And they use their past experiences when they determine to which services would have use. At the other hand, when they determine the price, their priorities are cost and service quality. After the research; results are examined by using different methods and tried to present some suggestions about the subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnanç turizmi kapsamında Hac ve Umre organizasyonu yapan seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerinin incelenmesi: A grubu acentalara yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeThe examination of the marketing activities of the travel agencies undertaking Haj and Umrah organisations within the context of faith tourism : An implementation for group A agencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmFaith tourism
dc.subject.ytmPilgrimage
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTravel
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.identifier.yokid10008183
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335172
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess