6-12 yaş dönemi çocuklara uygulanan okul kazalarında ilk yardım eğitim programının etkinliği
dc.contributor.advisor | Uysal, Gülzade | |
dc.contributor.author | Akkan, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:31:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:31:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630850 | |
dc.description.abstract | Araştırma, 6-12 yaş dönemiçocuklara uygulanan okul kazalarında ilk yardım eğitimprogramının etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla deneysel bir tasarım olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 16 ilkokuldan olasılıksız örnekleme yöntemi ile seçilen Süreyyapaşa İlkokulu öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi güç analizi ile belirlenmiş olup örneklemi 72 öğrenci (çalışma=35, kontrol=37) oluşturmuştur.Araştırmada girişim grubuna Okul Kazalarında İlk Yardım Eğitim Programı (OKİYEP)kapsamında 8 haftalık bir programuygulanmıştır, kontrol grubuna okul kazalarına ilişkin ön test sonrası hiçbir uygulama yapılmamıştır. Veriler, soruformu ve okul kazalarına ilişkin bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindeSPSS 21.0paket programında Ki-Kare testi, Paired Sample testi, One Way Anova testi,Wilcoxon ve Friedman testleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; girişimve kontrol grubundaki öğrencilerin ve ebeveynlerinin sosyo-demografik özellikleri, öğrencilerin ilk yardım bilgive deneyimlerine ilişkinözellikleri açısından homojen olduğu belirlenmiştir (p>0,05). Çalışma ve kontrol grubundaki ğrencilerinön test ilk yardım bilgi puanlarının homojen olduğu görülmüştür(p>0,05). Girişimgrubundaki çocukların okul kazalarında son test ilk yardım bilgi puan ortalamaları (88,45±11,83)kontrol grubundaki çocukların son test puan ortalamalarına (70,54±11,39)göre yüksekolup gruplar arasındaki farkistatistiksel olarak anlamlıdır (p<0,05).Okul dönemi çocuklar için OKİYEPgibiinteraktif eğitim programların uygulanması ile okul kazalarında ilk yardım uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini artırdığı görülmüştür. Bu bağlamda ilk yardım uygulamalarını da artırmada etkili olabileceğisöylenebilir. Benzer programların uygulanabilmesi için okul sağlığı hemşireleri ve öğretmenler ile işbirliği yapılarak programlar geliştirilip uygulanabilir.Anahtar Kelimeler:Okul dönemiçocuğu, Okul kazaları, İlk yardım, Hemşire | |
dc.description.abstract | The research was conducted as an experimental design to evaluate the effectiveness of the first aid training program in school accidents for children aged 6-12 years.The universe of the research was created by the students of Süreyyapaşa Elementary School who were selected through 16 unqualified sampling methods connected to İstanbul Pendik District Directorate of National Education. The sample of the study was determined by power analysis and a total of 72 students (study=35, control=37) were formed. An 8-week program was applied to the study group in the scope of First Aid Training Program for School Accidents (OKIYEP). The data were obtained by using question form and pre-test-post-test information form. Chi-square test, Paired sample test, One way Anova test, Wilcoxon and Friedman tests were used with SPSS 21.0 package program.As a result of the research; the socio-demographic characteristics of the students and parents in the study and control groups and the characteristics of the students in terms of first aid information and experience were found to be homogeneous (p> 0.05). The pre-test first aid information scores of the students in the study and control groups were found to be homogeneous (p>0.05). The difference between the groups was statistically significant (p<0,05), whereas the mean of the post-test first aid information scores of children in the study group (88,45±11,83) was higher than that of the control group children (70,54±11,39) .It has been seen that the implementation of educational programs such as OKIPYE in schools has increased the level of knowledge about first aid applications in school accidents. In this context, it can be said that it may be effective in increasing first aid applications. School health nurses and teachers should be informed about this program so that similar programs can be implemented.Key words: School age childhood, School accidents, First aid, Nurse | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | 6-12 yaş dönemi çocuklara uygulanan okul kazalarında ilk yardım eğitim programının etkinliği | |
dc.title.alternative | Efficiency of the first aid education program in school accessibilities applied to 6-12 age children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-10 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Accidents | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | First aid | |
dc.subject.ytm | Health education | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.identifier.yokid | 10200548 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519741 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |