Eğitimci ve ebeveynlerin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik uygun eğitim ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alabay, Erhan | |
dc.contributor.author | Tunç, Fulden | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:31:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:31:30Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630829 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar, çocuklarınebeveynleri, eğitimcileri ve bu alanda eğitim veren akademisyenlerin görüşleridoğrultusunda, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik uygun eğitim ortamıhazırlanması hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubu kamu ve özel eğitim kurumlarında 2017-2018eğitim öğretim yılında eğitim desteğine devam etmekte olan otizm spektrum bozukluğu(OSB)'li olan çocukların ebeveynleri ve eğitimcileri ile çeşitli üniversitelerin EğitimFakülteleri Özel Eğitim Anabilim Dalı öğretim üyelerinden oluşmaktadır. Nitelaraştırmaların evreni temsil etme özelliği olmadığından dolayı evren sayısıhesaplanmayıp uygun örnekleme yöntemi kullanılarak 10 OSB'li çocuğun ebeveyni, 10OSB'li çocuğun öğretmeni, 10 öğretim elemanı ve 6 OSB olan çocuk araştırmanınörneklemini oluşturmaktadır. Bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeformları ile toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada, bir eğitim ortamında bulunması gereken özellikler katılımcılaratek tek sorulmuş ve verilen cevaplar kaydedilmiştir. Katılımcıların sorulan sorularharicinde eklemek istedikleri özelliklerin bilgisi de alınmıştır. Bu araştırmanın sonucunagöre, alanda çalışan öğretmenlerin verdiği cevaplar diğer gruplara göre bilinenden farklıve sıra dışıdır. Öğretmenlerin verdikleri cevapların da mezuniyet alanlarına göredeğişiklik gösterdiği görülmüştür. OSB olan çocukların ise, yapmış oldukları çizimlerincelendiğinde, geleneksel sınıf ortamının aksine daha eğlenceli ve oyun temelliuygulamalara yönelik beklentileri olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Otizm spektrum bozukluğu, Eğitim ortamı, Oyun temelliuygulamalar, Geleneksel sınıf ortamı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine proper education environments for childrenwith autism spectrum disorder (ASD) by taking into account the notions of theirparents, educators and academicians that train specialists on this field.The study sample is consisted of parents and educators of children with ASDwho are attending to private and governmental education institutions in 2017-2018academic year and academic staff of Special Education Department in Faculty ofEducational Sciences of several universities. Since qualitative research may notrepresent the universe, research sample was not calculated and 10 parents of childrenwith ASD, 10 educators of children with ASD, 10 lecturers and 6 individuals with ASDwere recruited by using purposive sampling methods. The data of the current work werecollected with semi structured interview forms and descriptive analysis was conducted.During the present study, the properties that should be present in an educationalenvironment were asked to each participant one by one and their answers wererecorded. Moreover, the participants were also asked for any additional properties thatthey wish to add. According to research results, the answers provided by the teacherswho are working on this field are different and uncommon regarding to the answers ofother groups. Also it is observed that the answers of teachers differ according to theirfield of graduation. When the drawings of children with ASD were examined, it isobserved that there is an expectation of entertaining and play based applications ratherthan conventional class environments.Keywords: Autism spectrum disorder, Education environment, Play basedapplications, Conventional class environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimci ve ebeveynlerin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik uygun eğitim ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An assesment of appropriate educational setting for children with asd from the aspect of parent and trainers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-24 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educators | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Autism spectrum disorder | |
dc.subject.ytm | Autistic disorder | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | Classroom environment | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.identifier.yokid | 10197605 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521008 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |