Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Bekir Tevfik
dc.contributor.authorBoz, Umut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:29:28Z
dc.date.available2021-05-08T07:29:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630442
dc.description.abstractBu tezde; Derin Öğrenme, Bilgisayarlı Görü, Nesne Sınıflandırma, Nesne Belirleme ve Görüntü İşleme teknikleri kullanarak bir Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu yeni nesil teknolojilerle desteklenen ve gerçeklenen mobil AG oyunu ile sadece tek kamera kullanarak; sanal ortam üzerinde, bir fiziksel nesne ile bir sanal nesnenin fiziksel dünya kurallarının yer aldığı etkileşiminin sağlanması amaçlanmıştır. Bu çalışma örnek alınarak, gerçek dünyaya ait nesneler üzerinde ilgili örnekler çoğaltılarak AG dünyasında farklı uygulamalar ile çözümler üretilebilinir. Üretim sektörü, eğitim, oyun, çocuk gelişimi ve benzeri alanlara yönelik kamera üzerinden öğretilmiş nesneleri kullanan uygulamalar gerçekleştirilebilinir. Genel mobil cihaz sensörlerine karşın; 3 boyutlu nesneleri algılayan sensörler, donanımlar ve özel kameralar kullanmak şüphesiz daha gerçeğe uygun bir çalışma ortamı sunar. Ancak son kullanıcılar açısından bakılırsa; cihazlara yönelik üretilen ve bu tezde önerdiğimiz yöntemleri kullanan mobil AG çözümleri fazladan bir maliyet oluşturmayacağından daha yaygın kullanım alanı bulacaktır.
dc.description.abstractIn this thesis, an Augmented Reality (AR) application was carried out by using Deep Learning, Computer Vision, Object Detection, Object Classification and Image Processing techniques.Using only one camera with the mobile AR game supported by the next generation technologies mentioned above; it is aimed to provide the interaction of a physical object and a virtual object on the virtual environment with the physical world rules. Based on this work, solutions can be produced with different applications in the world of AR by duplicating related examples on real world objects. Applications using objects taught through the camera for areas such as production, education, play, child development and the like can be realized.Despite general mobile device sensors; The use of sensors, hardware and special cameras that detect 3D objects offers a more realistic working environment. But from the perspective in terms of end users; AR solutions that use the methods we propose in this thesis will be used more widely while they will not constitute an extra cost.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDerin öğrenme algoritması kullanan bir mobil abartılmış gerçeklik oyunu
dc.title.alternativeA mobile exaggerated reality game using deep learning algorithm
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAugmented reality
dc.subject.ytmComputer vision
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmVisual object recognition
dc.subject.ytmImage recognition
dc.subject.ytmObject recognition
dc.subject.ytmDeep learning
dc.subject.ytmMobile games
dc.identifier.yokid10246809
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584340
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess