Büyükşehir belediyelerinde yeni hizmet yöntemleri: İstanbul Otobüs A.Ş. örneği
dc.contributor.advisor | Ateş, Hamza | |
dc.contributor.author | Mutlu, Adem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:22:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:22:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630407 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de kamu hizmetleri sunumunda yerel yönetimler hizmetlerin halka ulaştırılmasında etkin ve önemli rol oynamaktadır. Kamu yönetiminde değerler dizisi değişimi ile yerel yönetimlerden beklentilerin her geçen gün daha üst seviyelere çıkması sebebiyle belediyelerin içinde bulunulan çağın standartlarını yakalama hususunda çalışmalar yapması kaçınılmaz olmuştur. Hal böyle olunca da yerel yönetimlerin vatandaşların ihtiyaçlarını karşılama konusunda yeni hizmet sistemleri geliştirme çabası içine girdikleri görülmektedir.İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), kanunların kendisine verdiği yetkiye dayanarak hizmet sunmak, hizmet sunacak kurumdan hizmet satın almak veya şirket kurup işletmek konularında yetki sahibidir. Bu yetkiye dayanarak İBB, belediyenin görevlerinden olan toplu ulaşım hizmetlerini iyileştirmek için bu alanda hizmet veren İETT ve Özel Halk Otobüslerinden (ÖHO) farklı, yeni bir hizmet modeli geliştirerek İstanbul Otobüs A.Ş. kurmuştur. Şirketin faaliyetleri ve söz konusu faaliyetlerin belediyenin kuruluş amacına hizmet edip etmediğinin ortaya çıkarılmasının amaçlandığı bu çalışmada yapılan araştırmalar neticesinde görüldüğü üzere, İstanbul Otobüs A.Ş. 'nin gerçekleştirdiği faaliyetler yeni bir hizmet modeli olarak değerlendirilebilir. Şirket, İETT'den ve benzer hizmet sunan özel halk otobüsü işletmelerinden verimlilik, dezavantajlı gruplara hizmetlerin ulaştırılması ve kaliteli/konforlu hizmet sunma, aktif yönetim ve dinamik yönetim, hızlı karar alma ve uygulama konularında diğer kurumlardan önde seyrettiği gözlemlenmiştir. Şirketin bunları sağlarken, -kamu kurumu olmalarına rağmen- faaliyetler sonunda kar elde etmesi de dikkate değer bir noktadır. Bunun yanında kalite yönetim sistemi, stratejik plan gibi kurumsallaşma adına bazı uygulamaların olmaması ve şirketin diğerlerine göre göre yeni olmasından kaynaklanan tecrübe eksikliği şirketin eksi yönleri arasında sıralanabilir. | |
dc.description.abstract | The local administrations in Turkey, has been effective and productive in administering and providing services of the public utilities regarding transmitting to the public sphere. By reason of the paradigm shift in public administration and increasing of the expectations day by day from local administrations, it is necessary to carry out studies for municipalities in order to catching the standards of the time. It's a well-known that under these circumstances the local administrations go into the effort of supplying demands of citizens. Istanbul Metropolitan Municipality (İBB) carries authority in areas of performing services to the public, buying services from related corporations, and establishing and operating a company. By this authorization, for developing the transportation services which is also duty of the municipality, the municipality has based a bus corporation as called `Otobüs A.Ş.`. It has been established as different model of service from IETT and Özel Halk Otobüsü (ÖHO) in order to make public transportation services better. As it is seen in consequence of the thesis which has aimed to find out the operations of the company (Otobüs A.Ş.) and reveal whether these operations serve the purpose, services of the company can be evaluated as a new service model. During the thesis, it has been observed that the company is in advance over IETT and other ÖHO in view of the efficiency, satisfaction of citizens, delivering services to disadvantageous groups, with higher quality and more comfortable. Whilst the company is providing these, although being a public corporation, it is noteworthy point that the company make profit in result of these operations. Besides, it's not having significant institutionalization bodies such as strategic planning and quality managing system can be formed as and lack of experience, negative dimensions of the company. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Büyükşehir belediyelerinde yeni hizmet yöntemleri: İstanbul Otobüs A.Ş. örneği | |
dc.title.alternative | New methods in municipality services: Istanbul bus Inc. example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | Public services | |
dc.subject.ytm | Service providence | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Metropolitan municipality | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Istanbul Metropolitan Municipality | |
dc.subject.ytm | Service production | |
dc.subject.ytm | Service quality | |
dc.identifier.yokid | 10077847 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429341 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Kamu Yönetimi Bilim Dalı |