Kamu yöneticilerinin yetiştirilmesi: Türkiye ve Fransa örneği
dc.contributor.advisor | Eryılmaz, Bilal | |
dc.contributor.author | Ari, Abdullah Said | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:22:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:22:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630402 | |
dc.description.abstract | Kamu yöneticilerinin yetiştirilmesi hemen her dönemde devlet idaresi üzerine düşünen kimselerin kafa yorduğu bir konu olmuştur. Nasıl bir kamu yöneticisi yetiştirmek ve buna yönelik nasıl bir eğitim sistemi kurmak gerektiğine dair çeşitli fikirler ortaya atılmıştır. Bu çalışma Türkiye ve Fransa örneğinde kamu yöneticisi yetiştiren kurumların nasıl yapılandırıldığına bakmaktadır. Bu çerçevede tarihsel olarak Türkiye ve Fransa'nın siyasi ve idari dönüşümüne bakılacaktır. Ayrıca bu ülkelerde kamu yönetimine hangi açıdan bakıldığı incelenecektir. Kamu yönetimi biliminin bu ülkelerdeki kökeni ve nasıl çalışmalar üretildiği araştırılacaktır. Bu bilgiler ışığında araştırmamızda Türkiye ve Fransa'da nasıl yöneticiler yetiştirilmek istendiği ve bu yönde ne gibi çalışmalar yapıldığı da incelenecektir.Anahtar Kelimeler: Kamu yöneticisi, Yetiştirme, Türkiye, Fransa, TODAİE, ENA. | |
dc.description.abstract | Training public executives has been an issue of interest for people contemplating about state administration in almost every era. There have been some researches about the kinds of public executive and training program suited for them. This study looks at how training institutions for public executives have been structured in Turkey and France. In this framework historical transformation of Turkey and France's political and administrative transformation will be analyzed. Furthermore the way these countries approach to public administration will we analyzed. The origin of public administration in these countries and the literature on public administration will be explored. In the light of this information what kind of public executives are desired in Turkey and France and efforts in order to train them will be examined.Keywords: Public Administration, Training, Turkey, France, TODAİE, ENA. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Kamu yöneticilerinin yetiştirilmesi: Türkiye ve Fransa örneği | |
dc.title.alternative | Training public executivea: Case of Turkey and France | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Turkish Institute of Public Administration | |
dc.subject.ytm | Public administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | France | |
dc.identifier.yokid | 10088045 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429343 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Kamu Yönetimi Bilim Dalı |