Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Bilal
dc.contributor.authorAri, Abdullah Said
dc.date.accessioned2021-05-08T07:22:50Z
dc.date.available2021-05-08T07:22:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630402
dc.description.abstractKamu yöneticilerinin yetiştirilmesi hemen her dönemde devlet idaresi üzerine düşünen kimselerin kafa yorduğu bir konu olmuştur. Nasıl bir kamu yöneticisi yetiştirmek ve buna yönelik nasıl bir eğitim sistemi kurmak gerektiğine dair çeşitli fikirler ortaya atılmıştır. Bu çalışma Türkiye ve Fransa örneğinde kamu yöneticisi yetiştiren kurumların nasıl yapılandırıldığına bakmaktadır. Bu çerçevede tarihsel olarak Türkiye ve Fransa'nın siyasi ve idari dönüşümüne bakılacaktır. Ayrıca bu ülkelerde kamu yönetimine hangi açıdan bakıldığı incelenecektir. Kamu yönetimi biliminin bu ülkelerdeki kökeni ve nasıl çalışmalar üretildiği araştırılacaktır. Bu bilgiler ışığında araştırmamızda Türkiye ve Fransa'da nasıl yöneticiler yetiştirilmek istendiği ve bu yönde ne gibi çalışmalar yapıldığı da incelenecektir.Anahtar Kelimeler: Kamu yöneticisi, Yetiştirme, Türkiye, Fransa, TODAİE, ENA.
dc.description.abstractTraining public executives has been an issue of interest for people contemplating about state administration in almost every era. There have been some researches about the kinds of public executive and training program suited for them. This study looks at how training institutions for public executives have been structured in Turkey and France. In this framework historical transformation of Turkey and France's political and administrative transformation will be analyzed. Furthermore the way these countries approach to public administration will we analyzed. The origin of public administration in these countries and the literature on public administration will be explored. In the light of this information what kind of public executives are desired in Turkey and France and efforts in order to train them will be examined.Keywords: Public Administration, Training, Turkey, France, TODAİE, ENA.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleKamu yöneticilerinin yetiştirilmesi: Türkiye ve Fransa örneği
dc.title.alternativeTraining public executivea: Case of Turkey and France
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTurkish Institute of Public Administration
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmFrance
dc.identifier.yokid10088045
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429343
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess