Show simple item record

dc.contributor.advisorŞen, Erdal
dc.contributor.authorErgül, Okan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:43Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630279
dc.description.abstractEkonomik gelişmişliğin bir göstergesi olan bankalar, rekabetin maksimumdüzeyde yaşandığı kuruluşlar arasında yerini almaktadır. Rekabette sürekli önde olmaisteği, verimlilik öğelerinden biri olan, dış ve iç müşteri (çalışanlar)'lerin memnuniyetive iş tatmini ile verimlilikle doğru orantılı olduğu varsayıldığında, bankalar maksimumderecede fayda sağlamayı ve kâr maksimizasyonunu en üst düzeyde yaşamayıhedeflerler. Çalışanların iş tatmini, verimlik ve kâr ile doğrudan ilişkili olması sebebiylebankalar, çalışanlarına gerekli hassasiyeti gösterme amacındadır.Araştırmada banka çalışanlarının verimliliği üzerine doğrudan etkisi olan İştatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmış olup elde edilen faktörlerin, İştatmini ile aralarındaki ilişki derecesi konu edilmiştir.Araştırma dört bölümden meydana gelmektedir. Araştırmanın ilk bölümünde;bankacılık kavramı ve tarihçesi, osmanlı ve cumhuriyet döneminde bankacılık, banka vehukuki çevre, türk banka sisteminin yapısı ve işlevleri, banka türleri, bankacılıksisteminde yönetim organları, bankacılık sisteminde denetleme organları üzerinedurulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde; iş tatmini tanımı, tarihçesi, önemi, iştatminini etkileyen bireysel ve örgütsel faktörler, iş tatmini kapsam ve süreç teorileri, iştatminsizliğinin birey ve örgütsel sonuçları, iş tatmini ölçümü puanlama ve mülakatyöntemi üzerine durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde; örgütsel bağlılıkkavramı, sınıflandırmaları, örgütsel bağlılık odakları, örgütsel bağlılık göstergeleri,örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, örgütsel bağlılık sonuçları konularına değinilmiştir.Araştırmanın dördüncü bölümünde; uygulama kısmına yer verilmiştir.Katılımcıların demoğrafik özellikleri frekans analizi uygulanmıştır. Anket sorularınıntemel boyutlar bazında geçerlilik ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Temel boyutlardakisoru cevaplarının frekans dağılımı tablolarda belirtilmiştir. Faktör analizi ve Temelboyutlar arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelâsyon analizi yapılarak iştatminini etkileyen faktörler belirlenmiş, önem sırası ve aralarındaki ilişki tespitedilmiştir.Anahtar Kelimeler: Disponibilite, İş tatmini, Çift faktör teorisi, Örgütsel bağlılık.
dc.description.abstractBanks, which is an indicator of economic development, takes its place amongthe organizations that has the maximum level of competition. Consistently ahead ofthat request in the competition, which is one of efficiency items, external and internalcustomers (employees) when s satisfaction and job satisfaction, productivity correctassumed to be proportional, banks are targeting the maximum degree of the benefitand survival of profit maximization at the highest level. Employee job satisfaction,productivity and profits due to be associated directly with banks, aims to show thenecessary sensitivity. Research on the direct impact on the efficiency of bankemployees that work is intended to determine the factors affecting the satisfaction ofthe factors is obtained, the degree of relationship between job satisfaction areincluded. The research consists of four sections. In the first part of the history of thebanking concept and the research, during the period of Ottoman and Republicbanking, the Bank and the legal environment, the structure and functions of theTurkish Bank system, the banking system, the types of the Bank management bodies,dwelled upon the banking system audit bodies. In the second part of the definition ofjob satisfaction survey, its history, significance, individual and organizational factorsthat affect Job satisfaction, job satisfaction, Job scope and process theories ofindividual and organizational results, unsatisfied job satisfaction measurement scoringand dwelled upon the interview method. In the third part of the research;Organizational commitment organizational commitment concept, classifications,indicators of organizational commitment, organizational focus, the factors influencingcommitment, organizational commitment results issues were mentioned.The fourth section, the portion of the application are provided. Demographiccharacteristics of respondents frequency analysis has been applied. The surveyquestion on the basis of the basic dimensions of validity and reliability analysis wasconducted. Basic sizes are indicated in the tables of frequency distribution of questionand answer. factor analysis and Basic dimensions to determine the relationshipbetween the pearson correlation analysis of factors influencing the job satisfaction andimportance order and the relationship between them has been identified.Keywords : Disponibilite, job satisfaction, organizational commitment, the doublefactor theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBanka çalışanlarının iş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir alan araştırması
dc.title.alternativeBank employees' job enhancing of a site survey for the identification of the factors affecting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBank employees
dc.identifier.yokid10069569
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391327
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess