Show simple item record

dc.contributor.advisorBağcan, Sarp
dc.contributor.authorNarsat Doğan, Pempe
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630242
dc.description.abstractTarihsel süreç içerisinde, sosyal fayda gözeten kimi ticari yapıların yanı sıraişletmeler önemli ölçüde kar amaçlayan, ana hedefleri yüksek kar elde etmek olankuruluşlar olmuşlardır. Bu nedenden dolayı, çalışanların ve toplumun refahının göz ardıedildiği durumlar da yaşanmıştır. Günümüzde işletmeler artık sadece teknik veekonomik kuruluşlar olarak anılmayıp, sosyal kuruluşlar olarak da tanımlanmaktadır.İşletmeleri bu yönlü düşünceye götüren etken gelişen toplum beklentisi olmuştur.Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumların topluma karşı olan sosyalsorumlulukları olarak bilinmektedir. Fakat bu geniş bir alana işaret ederek kimilerinegöre sosyal sorumluluk sadece okul yaptırmak, sağlık ocağı boyatmak, başarılıöğrencilere burs vermek v.b.olarak nitelendirilirken kimilerine göre, kurumların ürettikleriürünlerin toplum sağlığına zarar vermeyecek şekilde toplumun varlığına duyarlı ürünlermeydana getirmek olarak nitelendirilmektedir. Fakat sosyal sorumluluk tüm buuygulamaların ötesinde kurumların felsefe, içyapı ve stratejileri ile birlikte onlara uygunolarak gerçekleştirdikleri faaliyetlerle oluşturduğu bir sistem, bir yönetim anlayışını ifadeetmektedir. Çalışmanın amacı stratejik amaçla kullanılan kurumsal sosyal sorumlulukprojelerinin GSM şirketlerinin marka imajı ile ilişkisini incelemek ve kurumsal sosyalsorumluluk kavramının ekonomik, yasal, etik ve hayırseverlik boyutlarının kurum imajıüzerindeki algı farklılıklarını açığa çıkarmaktır.Tezin birinci bölümünde; kurumsal sosyal sorumluluk kavramı incelenerek değişenzaman içinde kurumsal sosyal sorumluluğun gelişimi, sosyal sorumluluk yaklaşımları,modelleri, ilkeleri ve kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları irdelenmiştir.Tezin ikinci bölümünde ise; imaj kavramı incelenerek imajın tanımı, öğeleri,fonksiyonları ve türleri imaj kavramının zaman içinde değişimine değinilmiş ve ayrıcakurum imajının tarihsel gelişimi, unsurları ile kurum imajının oluşumu üzerindedurulmuştur.Tezin üçüncü bölümünde ise gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumlulukuygulamalar ile GSM şirketleri incelenerek Turkcell, Vodafone ve Avea şirketleri kısacatanıtılmış ve uyguladıkları kurumsal sosyal sorumluluk projeleri açıklanmıştır.Saha araştırmasının yer aldığı dördüncü bölümde ise, kurumsal sosyal sorumlulukprojelerinin GSM şirketlerinin imajı ile ilişkisi üzerine anket uygulaması yapılarakkurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajını etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İmaj,Kurum İmajı
dc.description.abstractIn the historical process, besides those that have social aims, businesseswere generally seen as organizations with a single objective to achieve high profits.Therefore, the welfare of workers and communities has sometimes been ignored.Nowadays they aren't purely seen as technical and economic aspects. They arealso defined as social organizations as well. The expectation of the community hasbeen influential.The concept of social responsibility is defined as the responsibility oforganizations towards the society. But this is a large area. According to some socialresponsibility visions corporate social responsibility (CSR) is only building schools orproviding scholarships to successful students. According to some different visions, itis to produce useful products for public health.The purpose of this study is to examine social responsibility projects and thebrand image of GSM companies and to explain the concept of CSR in terms ofeconomic, legal and ethical dimension.In the first part of the thesis, the concept of CSRis to be examined.Development of social responsibility in time, approach models, policy andcampaigns are to be examined as well.In the second part of thesis, the concept of image is to be examined. Changesof description, types and functions of images are to be emphasized.In the third part of the thesis, GSM companies are to be examined; Turkcell,Vodafone and Avea companies and their social responsibility projects are to beintroduced shortly.In the fourth part of the thesis, social responsibility project have positive effecton brand image of GSM companies.Keywords: Social Responsibility, Institutional Social Responsibility, Image,Organisation Imageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk projelerinin GSM şirketlerinin imajı ile ilişkisi: Turkcell, Vodafone, Avea örnekleri
dc.title.alternativeImage of the relationship between corporate social responsibility of the company projects GSM: Turcell, Vodafone, Avea samples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGSM
dc.subject.ytmGSM operators
dc.subject.ytmGSM sector
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmOrganizational image
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCorporation image
dc.identifier.yokid10080029
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407017
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess