Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, İzzet
dc.contributor.authorKuzu, Leman
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630240
dc.description.abstractKüresel rekabet ortamında, insan kaynaklarının değişen boyutları ve iş görenlerin gereksinimleri motivasyonu etkilemektedir. İnformel işletme yapısı içselleştirilmiş ve formel işletme vizyonuna önem veren iş görenler, işletme stratejilerinin başarıyla yürütülmesinde etkili olmuşlardır. İnsan kaynakları yönetiminde iş gören motivasyonunun yeni boyutları irdelenmektedir. Örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans-verimliliği üzerinde ayrıca günümüz organizasyonlarında motivasyon uygulamalarının performans ve verimlilik boyutu organizasyonlara yeni bir boyut kazandırmıştır. Analizler sonucunda, araştırmanın yapıldığı üretim işletmelerinde, motivasyon uygulamalarının verimlilik üzerinde etkili olduğu görülmektedir.Araştırma, üretim işletmelerinde insan kaynakları ve çalışan personelin motivasyonu üzerine bir alan çalışması yapılmış, mevcut durum anketler ile tespit edilerek analiz edilmiş, bu bilgiler ışığında motivasyonu etkileyen olumlu-olumsuz faktörler üzerinde istatistiksel bir değerlendirme yapılmış, sonuçlar varyans analizi çerçevesinde karşılaştırılarak bilimsel sonuç ve öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır.Bu çalışmada, üretim işletmelerinde insan kaynakları ve çalışan personelin motivasyonu ile ilgili geniş bir teorik alan taraması ve bir uygulamalı çalışma yapılmıştır. Ayrıca, çalışanların `motivasyon seviyelerinin`, `insan kaynakları uygulamaları` ile ilişkisi ortaya konulmaya, bu uygulamaların olumlu-olumsuz motivasyonu nasıl etkilediği konularına açıklamalar ve bilimsel öneriler sunulmaya gayret edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İnsan Kaynakları Yönetimi, Yönetim Teorileri, İş gücü, Örgütsel Bağlılık, Motivasyon. 
dc.description.abstractIn the global competitive environment, affect the requirements of varying sizes and worker motivation of human resources. Informal business structure and emphasis on business who have internalized the formal business vision, have been influential in the successful execution of business strategies. The new dimensions of human resources management business sees motivation are discussed. Organizational-managerial employees on performance-efficiency, performance and efficiency dimensions of motivation motivation practices also practice in today's organizations have brought a new dimension to the organization. According to the results, the company producing the survey, it appears that the effective application of motivation on productivity.Research, conducted a field study of manufacturing firms in the motivation of human resources and personnel were analyzed by determining the current state surveys, This information is made on a statistical evaluation in the light of the positive and negative factors affecting motivation, results have been trying to develop scientific conclusions and recommendations in the framework of comparison analysis of variance.In this study, a broad theoretical motivation of the enterprises in the fields of production, human resources and personnel screening was carried out and a practical work. In addition, employees' `level of motivation `,` human resource practices `and to put forward the relationship, how positive and negative comments on the issues that affect the motivation of these applications, and every effort was made to present scientific advice.Keywords: Human Resources Management, Management Theory, Labor, Organizational Commitment, Motivation. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim işletmelerinde insan kaynakları ve çalışan personelin motivasyonu üzerine bir alan çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmProduction companies
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.identifier.yokid10066508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391325
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess