Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali Osman
dc.contributor.authorÖzden, Berrin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:33Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630237
dc.description.abstractÜstün yetenekli çocukların, farklılıklarından kaynaklanan gelişim özellikleri ve duyuşsal alanlarının bilişsel ve sosyal alan gelişimleriyle aynı hızda olmaması sebebiyle problem yaşamaları kaçınılmaz olmaktadır. Duygusal zeka gelişiminin doğumla başlayıp her yaşta gelişmeye ve öğrenmeye açık olması yüksek bir potansiyelle dünyaya gelen bu çocuklar ve toplumlar için önemlidir. Bu araştırmanın amacı, Sinop Bilim ve Sanat Merkezine tanılanarak üstün yetenekli olduğu belirlendikten sonra devam eden çocukların duygusal zeka düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini tanılanarak üstün yetenekli olduğu belirlenmiş ve halen Sinop Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 197 öğrenci, örneklemi ise 63' ü kız, 44' ü erkek 107 kişi oluşturmuştur.Çalışmada bağımlı değişkenler duygusal zeka alt boyutları olarak belirlenmiş olup, cinsiyet, yetenek alanı, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk olunduğu, sınıfı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu ve yaş düzeyi de bağımsız değişkenleri oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan Bar-On Duygusal Zeka Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olup Çocuk ve Ergen Formu kullanılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda SPSS 20,0 kullanılmıştır. Bu çalışmada öncelikle üstün yetenek, üstün yetenekli çocukların özellikleri, duygusal zeka ve duygusal zekanın geliştirilmesi Alanda yazılmış çeşitli kaynaklar taranarak incelenmiş, elde edilen bilgiler düzenlenerek alan yazın oluşturulmuştur.
dc.description.abstractGifted children inevitably have some problems due to the fact that their development traits and the affective domain are not at the same pace with their cognitive and social development. It is known that emotional intelligence starts to develop at birth and it can be improved and learned at every age, so this is highly important for the society and for these children who are born with high potentials.The aim of this study is to investigate the EQ levels of the children who attend Sinop Science and Art Center after being assessed as `gifted` in certain areas.It is a qualitative research which includes 107 students; 63 girls and 44 boys.In the study, sub-categories of emotional intelligence are the dependent variables and gender, gifted domain, number of siblings, having elder brothers/sisters, class at school, parents' education level, and age are the independent variables.Bar-On Emotional Quotient Inventory was used for data acquisition considering its validity and reliability. SPSS 20,0 was used for the statistical analyses.This research study includes a literature review on giftedness, characteristics of the gifted children, emotional intelligence and ways to develop it. This literature review is based on the study of certain resources to gather and organize the data available in these fields. Keywords: Giftedness, emotional intelligence, Bar-On child and adolescent form.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetim bilimi açısından üstün yetenekli çocukların duygusal zeka düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeResearch on severol vari̇ables of emoti̇onal i̇ntelli̇gence leves of gi̇fted chi̇ldren from a management sci̇ence perspecti̇ve
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBar-On Emotional Quotient Inventory
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmDevelopment properties
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10074106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407014
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess