Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali Osman
dc.contributor.authorKaya, Ergün
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630230
dc.description.abstractÖğretmenlik mesleği, bir milletin geleceğini etkileyebilecek kadar sorumluluktaĢıyan kutsal bir meslektir. Toplumlar, öğretmenlerin yapabildiği rehberlik ve rolmodel uygulamaları kadar Ģekillenebilir. Bireylerin kendilerini aĢabilmeleri, yeniliklereve değiĢimlere açık olabilmeleri öğretmenlerin etkili bir lider olabilmelerine de bağlıkalabilir. Öğretmenler, bilgi ve teknolojik geliĢmeleri takip ederek, bilgi vebecerilerini, bireysel geliĢmelere paralel olarak eğitim ortamlarına aktarabilirse,öncülük rollerini yerine getirebilirler. Kendine güvenen, kiĢilik özellikleri sağlam,içinde yasadığı toplumla barıĢık, aynı zamanda çağının gerektirdiği bilgi ve becerilerikavrayan, geliĢtiren, değiĢimlere açık öğretmenler gerçek anlamda geleceğin toplummimarı olabilirler.Okul yöneticileri ve öğretmenler devamlı olarak iletiĢim ve etkileĢimiçindedirler. Okul ortamında yöneticiler, okulun amaçlarına ulaĢabilmesinde,öğretmenlerin ise adanmıĢlık duygusu ile görevlerini yapmada, okulabağlanmalarında, öğretmenlerin ilgi ve isteklerini karĢılayabilme de ve öğretmenlernezdinde etkili olabilmelidirler. Okul müdürlerinin öğretmenleri etkilemede yeterliolabilmelerinin göstergesi olarak, öğretmenleri etkileyebilmeleri sonucunda oluĢandavranıĢ değiĢikliklerinin seviyesi kabul edilmektedir. Dolayısıyla okul yöneticileri,etkileme sürecinin baĢarıya ulaĢılabilmesi için etkileme taktiklerini etkin biçimdekullanabilmelidirler.Liderlik ve yöneticilik birbirinden farklı kavramlardır. Okul yöneticilerinin liderliközellikleri, eğitim öğretimin kalitesini belirleme açısından büyük önemkazanmaktadır. `Eğitim Örgütlerinde 9. Sınıf Öğrencilerinin Liderlik AlgılarınınAraĢtırılması` baĢlığını tez konusu olarak seçilmesinin amacı, öğrencilerin ve okulöğretmenlerinin; okul yöneticileri liderlik özelliklerinden beklentilerinin ve algılarınınkarĢılanma derecesini araĢtırmak, bilimsel yöntemle elde edilecek sonuç-önerileriilgili tarafların yararına sunmaktır.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Eğitim Kurumu, Eğitim Yönetimi, Eğitim YönetimiSüreçleri, Eğitimde Öğrenci Odaklılık, Öğretmen, Yönetici, Örgüt Kültürü, LiderlikTürleri, Yönetim Bilimi, Eğitim Yönetiminde Değerlendirme.
dc.description.abstractThe teaching profession is a sacred profession with responsibilities which mayaffect the future of a nation. Communities, teachers can be shaped so as to guideand role model applications. Individuals can surpass themselves, be open toinnovation and change as they can stay connected to their teachers may be aneffective leader. Teachers follow the information and technological advances,knowledge and skills can be transferred to the parallel educational environment forindividual development can fulfill the role of leadership. Confident, strong personalitytraits, the law society in which peace, but also understands the knowledge and skillsrequired of age, develop, open to change, teachers can be architects of the future, areal sense of community.School principals and teachers are constantly in communication andinteraction. Administrators in the school environment, the school achieve its aims,while the teachers do their duties with a sense of commitment, in connection withthe school, teachers may also be of interest and should be able to meet thedemands of the teachers before and effective. Teachers, school principals assufficient indication that they may affect the levels of behavior change as a resultcan affect teachers are accepted. Therefore, school administrators, influence tacticsin order to achieve success in the process of influencing able to use effectively.Leadership and management are distinct concepts. Leadership of schooladministrators, are gaining importance in determining the quality of education.`Investigation of the Concept of Leadership in Educational Organizations 9th GradeStudents` The purpose of the title chosen as the thesis, students and schoolteachers; school administrators to investigate the degree of fulfillment of theexpectations and perceptions of leadership, results-proposal to provide scientificmethod to obtain the benefit of the parties concerned.Keywords: Education, Education, Education Management, EducationManagement Processes in Education Student Orientation, Teacher, Executive,Organizational Culture, Leadership Types, Management Science, Assessment inEducational Administrationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde 9. sınıf öğrencilerinin liderlik algılarının araştırılması
dc.title.alternativePerception investigation of leadership of 9th grade students'in educational organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10077576
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407018
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess