Show simple item record

dc.contributor.advisorAlisinanoğlu, Fatma
dc.contributor.authorCeren Sürmeli, Nezihe
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630229
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin maruz kaldıkları yıldırma eylemlerinin yaş, cinsiyet ve kıdem değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma verileri İstanbul ili Esenyurt ilçesinde çalışan 298 sınıf öğretmenine `Olumsuz Davranışlar Ölçeği (NAQ)'' uygulanarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Verilerin karşılaştırılmasında t-testi ve tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak scheffe testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin yıldırmaya `çok düşük'' düzeyde maruz kaldıkları ancak yaş, cinsiyet ve kıdemin yıldırmaya maruz kalmada anlamlı değişken olmadıkları saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to research the act of mobbing that primary-school teachers, who work at state schools in the Ministry of Education, have to deal with in terms of age, sex and length of service variances. The data of this study have been collected by using a `Negative Acts Questionnaire (NAQ)'' with 298 primary-school teachers who work at state schools in Esenyurt, İstanbul. The results of this survey have been analysed via SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0. In the process of analysing, supplementary statistics methods have been used such as numbers, percentage, chorea, and standart deviation. T-test and Anova test have been used for comparing the data. After Avona test, Scheffe test has been used to determine the differences as a post-hoc analysis. According to results of the survey, primary-school teachers are exposed to `very low'' of mobbing, but age, sex and length of service variances do not seem meaningful for exposing to mobbingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin maruz kaldıkları yıldırma (mobbing) eylemlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study on acts of mobbing that primary school teachers are exposed
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10082976
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407025
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess