Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, İsmail Cem
dc.contributor.authorArslan, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:29Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630219
dc.description.abstractUlaştırma, ekonomik gelişmenin ve bölgeler arası dengesizlikleri gidermeninen önemli araçlarından biridir. Teknolojinin gelişmesine paralel olarak dünyaküçülmüş, dünyanın tek bir pazar haline dönüşmesi neticesinde ulaştırmahizmetlerinin önemi daha da artmıştır. Taşımacılık mal ve hizmetin üretilmesi,dağıtılması ve tüketilmesi aşamasında büyük öneme sahiptir. Ulaşım talepleriekonominin büyümesi, çoğalan nüfus, ülkeler arası ticaretin gelişmesi ve hızlışehirleşme gibi nedenlerle her geçen gün artmaktadır. Taşımacılık hizmetlerininbütün mal ve hizmet gelişiminin en önemli unsurlarından olması, ekonomik büyümeile ulaşım sektörü arasında karşılıklı bir bağımlılık oluşturmuştur. Son yıllardademiryolu sektörü Türkiye ve dünyada büyük değişimlerle birlikte zorlu ve fırsatlarladolu bir süreçten geçmektedir. Küresel ticaretin gelişmesi neticesindedemiryollarında da önemli bir yapısal ve teknik değişim süreci geçirilmektedir.Türkiye' de demiryollarının gelişmesi ve büyümesi için, öncelikle personelinistihdam sürecinde kuruma adaptasyonu 'nu sağlamak, İstihdam sürecinden sonraise çalıştığı işten memnun olmasını sağlamak büyük önem arz etmektedir. Kurumsalhedeflerin gerçekleştirilmesi için kurum politikalar geliştirecek, çalışan için iyi bir işortamı oluşturacak, çalışan ise kendisine verilen imkânlar neticesinde verimli birçalışma gerçekleştirecektir. Önümüzdeki yıllarda demiryolu sektörünün gelişmeyedevam etmesi taşımacılığın karayollarından demiryollarına kayması beklenmektedir.Demiryollarının bu gelişmeye ayak uydurabilmesi için nitelikli işgücüne ihtiyaç vardır.Bu yüksek lisans tezinin amacı, ülkemiz demiryollarının genel yapısını anahatlarıyla incelemek ve uygulanan istihdam sürecinde karşılaşılan sorunlaraodaklanarak çözüm önerileri getirmeye çalışmaktır.Anahtar Kelimeler: Ulaştırma, TCDD, Demiryolu, İstihdam, İktisat Okulları,İnsan Kaynakları
dc.description.abstractTransportation is one of the most important means of removing theimbalances between economic development and regions. Parallel world hasbecome smaller and the development of technology in the world, the importance oftransport services as a result of conversion into a single market has increased.Transport of goods and services produced, distributed and consumed in the stagehas a great importance. Transport demand growth of the economy, growingpopulation, the development of trade between countries and for reasons such asrapid urbanization is increasing every day. To be one of the most importantelements of the development of all goods and services, transportation services, hascreated a mutual dependence between the transport sector and economic growth. Inrecent years, Turkey and the railway sector is going through a challenging processand deals with major changes in the world. An important structural and technicalchange process in the development of the railways as a result of global trade ispassed.In Turkey, for the development and growth of the railways, primarily in therecruitment process of staff adaptation institution's to provide, after the recruitmentprocess to ensure that the work is not satisfied with the work of great importance.Institutions to develop policies for the realization of corporate objectives, to create agood working environment for employees, employees will perform the work in anefficient opportunities given to him as a result. The continuing development of therailway sector in the coming years is expected to shift freight from the roads to therailways. Railways in order to keep pace with these developments, there is a needfor qualified labor.The purpose of this thesis is to examine the overall structure of our countryand focus on the main line of railway problems in the employment process is to tryto apply solutions.Key words: Transportation, TCDD, Railway, Employment, Schools OfEconomics, Human Resourcesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDemiryolu taşımacılığında istihdam politikaları ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları örneği
dc.title.alternativeEmployment policies of railway transport and the Republic of Turkey State Railways case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmEmployment policies
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmRailway transportation
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.identifier.yokid10083416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407031
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess