Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Fikri
dc.contributor.authorYurdakul, Aytül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:25Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:25Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630199
dc.description.abstractKorunmaya muhtaç çocukların durumu, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizdede en önemli sosyal sorunlardan biridir. Sosyal hizmet politikalarının en hassaskonusu durumunda olan korunmaya muhtaç çocuklar sorunu, yıllar boyunca çeşitliuygulamalarla çözümlenmeye çalışılmaktadır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığıtarafından uygulamaya konulan en yeni yöntemlerden biri olan koruyucu aile kurumu,çeşitli nedenlerle öz ailelerinin yanında kalamayan çocukların şefkat ve sevgi dolu birortamda büyüyebilmelerine olanak sağlama amacını taşımaktadır. Kurumlarda vekoruyucu aile yanında kalan çocukların fizyolojik ve psikolojik gelişimleri bakanlıkbaşta olmak üzere araştırmacıların üzerinde hassasiyetle durması gereken birkonudur.Bu araştırmanın amacı, ASPB'ye bağlı kurumlarda ve koruyucu aile yanındakalan çocukların psikososyal gelişimleri ve benlik saygısı gelişimlerini incelemektir.Çalışmanın teorik bölümünde alanyazı taraması yapılmıştır. Araştırma Aydın ilindebulunan ASPB'ye bağlı kurumlarda ve koruyucu aile yanında kalan çocuklar üzerindeyapılmıştır.Bu araştırmanın sonucunda, koruyucu aile yanında kalan çocuklardan, özaileleri tarafından terk edildiklerini söyleyenlerin psikosyal gelişimleri düşükçıkmıştır.Koruyucu aile yanında kalan çocukların psikososyal gelişimleri anne-babasağ olma değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Baba sağ anne vefatdurumundaki psikososyal gelişim düzeyi (3,2433) en yüksek iken anne-baba sağolma durumunda (2,8194) en düşük seviyesindedir. Kurum bakımında kalançocukların psikososyal gelişimleri anne ile görüşme sıklığı değişkenine göre anlamlıbir farklılık göstermektedir. Anne ile haftada bir görüşme durumunda psikososyalgelişim düzeyi en yüksek iken anne ile hiç görüşmüyor olması durumunda en düşükseviyesinde bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Kurum bakımında kalan çocuklar, Koruyucu aile, koruyucu aileyanında kalan çocuklar,psiksosyal gelişim, benlik saygısı
dc.description.abstractThe case of children in need of protection is one of the most important socialmatters in our country as well as all over the world. The problem of children in needof protection, which is the most sensitive issue in social policies, has been trying toresolve over the years. The Foster Family Agency, one of the latest methodimplemented by the Ministry of Family and Social Policy, is intended to providing anenvironment full of compassion and love, in which can a children grow up, who cannotstay with their birth families for various reasons. The physiological and psychologicaldevelopment of children, staying with Foster Families or in Institutions, is in the pointto be emphasized by the researchers and especially by the Ministry.The purpose of the research is analyzing the psychosocial development andself-esteem development of the children, who is staying with Foster Families or in theFamily Social Institutions.The scan has been done in the theoretical part of the study. The research hasbeen done on the children, who stay in Family Social Institutions and Foster FamilyAgencies in the city of Aydın.The result of the research shows that; children's psychosocial development,who stays with Foster Family, is lower than the others who is left by their birth family.Also children's psychosocial development who stays with Foster Family, shows asignificant difference, whether the mother or father is dead or alive. If the father isalive and the mother is dead the psychosocial development is high (3,2433), if parentsare both alive the psychosocial development is lower (2,8194). Children'spsychosocial developments, who stays in Institution care, shows a significantdifference according to be contact with the mother. The psychosocial development ishigher when the children is in contact with the mother once a week and it is lowerwhen the children never contacts with the mother.Key Words: Institutional care for children, Foster Family, children who stays withFoster Family, psychosocial development, self-esteemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurum bakımında kalan çocuklarla koruyucu aile yanında kalan çocukların benlik saygısı ve psikososyal gelişimleri arasındaki farklılıkların incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of differences between self-esteem and psychosocial development of children under care of institutions operated the Ministry of Family and Social Policies and children staying with foster families.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMinistry of Family, Labor and Social Services
dc.subject.ytmChild day care centers
dc.subject.ytmOrphanage
dc.subject.ytmOrphanages
dc.subject.ytmFoster family
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmPsychosocial development
dc.identifier.yokid10119323
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443133
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess