Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali Osman
dc.contributor.authorGöl, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:24Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630194
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı yönetim bilimi açısından eğitim örgütlerinde görev yapan öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin araştırılmasıdır. Tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın evrenini İstanbul ili Fatih ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise uygun kolaydan örnekleme yöntemiyle seçilen Fatih ilçesinde bulunan 5 farklı okulda görev yapan farklı branşlardaki 148 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklem grubundaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin belirlenmesi için Schmidt ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen, Horzum ve Öztürk (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği` (TPAB) kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin test edilmesi için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu testler sonucunda ulaşılan sonuçlar şunlardır:•Branş öğretmenleri teknolojiyi kullanma düzeyi olarak kendilerini yeterli düzeyde görmektedirler.•Hizmet içi eğitime katılan öğretmenlerin TPAB'den aldıkları puan almayanlara göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır.•Teknolojiye ilgi duyan branş öğretmenlerinin TPAB'den aldıkları puan anlamlı derecede daha yüksektir.•Teknolojiyi kullanma düzeyi yüksek olan branş öğretmenlerinin TPAB'den aldıkları puan anlamlı derecede daha yüksektir.• Cinsiyet, yaş, hizmet yılı ve branş değişkenleri öğretmenlerin TPAB'den aldıkları puan açısından anlamlı bir değişken olarak bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Örgütleri, Branş Öğretmenleri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine technological pedagogical content knowledge of teachers in educational organizations in the view of management science. The study is based on survey model. The universe of this study includes teachers who works in Fatih in İstanbul. The sample of the study consists of 148 teachers in 5 different school in Fatih who selected with the convenient sampling method.As a data collection tool TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge) was used which developed by Schmidt, et.al (2009) and adapted to Turkish by Öztürk and Horzum (2011). To analyze data t-test and one-way Anova was used. According to result of study:•Teachers in different branches believes that they are sufficient level about using technology. •Teachers who participated in-service training programs have better TPACK points than others.•Teachers who identify them as interested in technology have better TPACK points than others.•Teachers who identify them as interested in technology have better TPACK points than others.•Teachers who find their level of using technology as good, have better TPACK points than others.The other variables of study (gender, age, seniority and branches) have not differences about TPACK points.Key words: Educational Organizations, Branch Teachers, Technological Pedagogical Content Knowledgeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetim bilimi açısından eğitim örgütlerindeki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin araştırılması (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)
dc.title.alternativeExamining technological pedagogical content knowledge of teachers in educational organizations in the view of management science (İstanbul/Fatih district sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdministration science
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.identifier.yokid10105454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431291
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess