Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Fikri
dc.contributor.authorBalikçi, Milena
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630184
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim kurumlarında çalışan iş görenlerin iş tatminlerinin araştırılmasının amaçlandığı bu çalışmanın evrenini araştırmanın yapıldığı dönemde İstanbul ili Şişli ilçesinde yer alan okul öncesi eğitim kurumlarında iş gören olarak çalışan kişiler, örneklemi ise evrende yer alan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 232 kişi oluşturmuştur. Örneklem yöntemi olarak basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında demografik özelliklerin belirlenmesi için 6 soru iş tatminlerinin ölçülmesi için ise Dawis, Weiss, England ve Lofquist tarafından geliştirilmiş, 1985'de Baycan tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan 20 sorudan oluşan Minesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte içsel iş doyum düzeyi ve dışsal iş doyum düzeyi alt boyutları vardır. Ölçekle elde edilen verilen SPSS 23 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan iş görenlerin demografik özelliklerinden, yaşa, görevine, eğitim durumuna, yöneticisiyle çalışma süresine ve aldıkları ücretlere göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada 30 – 39 yaş grubunda olanların diğer yaş gruplarına göre daha yüksek iş doyumuna sahip oldukları, ayrıca, öğretmenlerin diğer görevlilere göre daha yüksek iş doyumuna sahip oldukları görülmüştür. Düşük ücret alan iş görenlerin ise yüksek ücret alanlara göre daha düşük iş doyumuna sahip oldukları da çalışmanın diğer bulguları arasındadır.Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, İş Doyumu, Okul Öncesi Eğitim, İşgören.
dc.description.abstractThe sample of this study at which examining work satisfaction of wage earners working in preschool education organizations is aimed is formed by individuals working for preschool education organizations in Şişli county, Istanbul, while the universe is formed by 232 people from the sample and volunteered for taking part in the research. As a method of sampling, simple random sapling was used. 6 questions in order to determine demographic features in gathering research data and Minesota Job Satisfaction Scale consisting of 20 questions and developed by Dawis, Weiss, England and Lofquist and adaptation into Turkish of which was performed by Baycan in 1985 were used. There are internal and external job satisfaction sub-levels in the scale. Data gathered by the scale were analyzed by SPSS 23 package program. At the end of the study, significant differences were found among demographic features of wage earners working for preschool education organizations, their ages, duties, education level, time of working with their managers and their salary. It was seen that those in 30-39 age group in the study had more job satisfaction than the other age groups and that teachers had higher job satisfaction compared to other workers. On the other hand that wage earners who earn less Money had less job satisfaction than those earning more is among the other results of the study.Key Words: Job Satisfaction, Preschool Education, Wage Earner.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİstanbul ili Şişli ilçesi okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan işgörenlerin iş tatminlerinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmİstanbul-Şişli
dc.identifier.yokid10131343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449967
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess