Show simple item record

dc.contributor.advisorKalkan, Necati
dc.contributor.authorAvci, Mehtap
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630180
dc.description.abstractGünümüzde birçok kurum verimliliği artırabilmek kaliteli hizmet sunabilmek ve devamlılığını sağlayabilmek adına kalite yönetimine önem vermektedir. Kurumlar gelişen değişimler karşısında yeniliklere uyum sağlayabilmek ve yeniliklere karşı sürekliliğini sağlayabilmek için toplam kalite yönetim anlayışını benimsemektedir. Toplam kalite yönetim anlayışı kurumların gelişen yeniliklerle ile kendilerini yenilemelerini ve yenilikler ile hizmet kalitesini artırmayı amaçlamaktadır.Her kurum içinde bulunduğu toplumun ve çağın özelliklerine ayak uydurmak zorundadır. Kurumların yeniliklere ve günün koşullarına cevap verebilmesi de uyguladıkları kalite yönetim sürecine bağlıdır. Her işletme kurumun kültürel değerlerini koruyarak toplam kalite anlayışını benimsemeli ve kurumun amaç ve hedeflerine uygun toplam kalite yönetim içeriği oluşturmalıdır. Toplam kalite yönetim süreci süreklilik ve bir bütünlük isteyen süreçtir. Kalite yönetimi kavramı son yıllarda önemi artan bir konudur. Birçok işletme ve hastaneler kalite yönetimi uygulamalarını benimsemiştir. Sağlık sektöründe hizmet kalitesi son derece önemli bir konudur. Bu amaçla gerek sağlık kuruluşunun gerekse çalışanların kalite olgularını geliştirmek, sürekli teknolojiyi takip ederek yenilemek ve yenilenmek gerekmektedir. Hizmet kalitesinin artması personellerin daha verimli olmasına, motivasyonun yüksek olmasına, kurumun amaçlarına hizmet etmesine ve hasta memnuniyetinin sağlanmasına olanak tanır. Bu çalışmada kalite kavramı, kalite yönetimi, sağlıkta kalite yönetimi ve sağlıkta toplam kalite yönetim ilkeleri ile sağlık bakanlığına bağlı hastanelerde toplam kalite yönetim sürecine geçiş aşamaları incelenmiştir. Sağlık çalışanlarının büyük bir kısmını oluşturan hemşirelik mesleğinde kalite yönetimine bakış açısı ve kalite yönetimi ile ilgili görüşleri ve düşünceleri araştırılmıştır. Bu çalışmada Hemşirelik mesleğinin icrası kalite standartları doğrultusunda hizmet alan gruba daha iyi ve yüksek standartta hizmet vermek için kalite yönetimini benimsemek ve uygulamaya koymakta algılamalarını ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Sağlık, Kalite, toplam kalite yönetimi
dc.description.abstractToday many organizations to increase productivity and to provide quality services in order to ensure the continuity attachesimportance to quality management. Institutions are adopting total quality management approach to ensure the sustain ability and innovation against adapt to innovations in the face of growing changes. Total quality management approach to innovation and developing society institution store new themselves and innovations to improve the quality of services and institutions located in must adapt to the characteristics of theera. Institutions respond to innovation and day conditions can be applied depends on the quality management process. Preserving cultural values of every business organization should adopt the total quality and the organization's goals and objectives must create appropriate content for total quality management. Total quality management process is a process that requires continuity and integrity.The concept of quality management is an issue of increasing importance in recent years. Many businesses and hospitals have adopted quality management practices. The quality of service in the health sector is an extremely important issue. For this purpose, a need to improve the quality of health care institutions as well as employees of the cases, it is necessary to renew the technology continuously monitors and renewed. Increase the quality of service of the staff to be more productive, motivated by the high institutions to serve their purpose and allows the provision of patient satisfaction. In this studyt he concept of quality, quality management, quality management in health and health care in total quality management principles of total quality management in the transition process of the hospitals of the ministry of health was examined. Health quality management perspective of the nursing profession and makeup a large portion of their employees' opinions about the quality of management and their view shave been investigated. In this study, nursing services in the execution of the group in accordance with quality standards and to adopt beter quality management services to a high Standard and is to determine the perceptions of the implementKeywords: Health, quality, Total Quality Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kuruluşlarında toplam kalite yönetimi Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi uygulama örneği
dc.title.alternativeTotal guali̇ty managament i̇n publi̇c i̇nsti̇tuti̇ons an example of Şi̇şli̇ Hami̇di̇ye Etfal Trai̇ni̇ng and Research Hospi̇tal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.identifier.yokid10127361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449957
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSağlık Kurumları İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess