Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Gül Rengin
dc.contributor.authorÇaptuğ, İlke
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:03Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:03Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630095
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı pazarlama iletisimi ve bütünlesik pazarlama iletisimi unsurlarıçerçevesinde interneti incelemek, internetin bir ortam olarak degerini ve kullanılırlıgınıarastırmaktır.Arastırmada, öncelikle iletisim, iletisimin ögeleri ve ikna kuramı üzerinde durulmus, bunoktadan yola çıkılarak Pazarlama iletisimi kavramı irdelenmistir. Pazarlama iletisimi'niolusturan unsurların belirlenmesinin ardından, daha kapsamlı bir kavram olan BütünlesikPazarlama iletisimi incelenmistir. Ardından internetin bir ortam olarak sahip oldugu nitelikler,uygulanabilen pazarlama yordamları ve olumlu olumsuz yönlerine deginilmis, BütünlesikPazarlama iletisimi'nde internetin bir ortam olarak nasıl kullanılabilecegi arastırılmıstır.Çalısmada bir sormaca uygulamasına da yer verilmistir. Türkiye'de internetreklamcılıgının etkisini ölçmeyi hedefleyen arastırmada reklam/internet/medya ajansları ileweb yayınlarına ve kurumlara yönelik iki farklı sormaca çalısması yapılmıs, bulgularındegerlendirilmesinin ardından karsılastırmalı olarak internette reklam ve pazarlamaya bakısirdelenmistir.Anahtar Sözcükler: iletisim, Pazarlama iletisimi, Bütünlesik Pazarlama iletisimi, internet,Etkilesimli Pazarlama, Etkilesimli Reklam.
dc.description.abstractThis study deals with internet, on the basis of marketing communications andintegrated marketing communications tools and observes internets usability and asset as amedium.The research starts with communication notion, its elements and persuasivecommunication. From this point, Marketing Communications, as a notion, has beenconsidered. After defining its components, Integrated Marketing Communications has beenobserved as a more comprehensive concept. Then internet has been touched on with itsattributes as a medium, positive and negative characteristics, applicable tools, creative worksand the right answer of the question ?How Integrated Marketing Communications may useinternet as a medium?? has been searched.A questionnaire has been implemented in the study, to estimate the influences ofinternet advertising in Turkey. Two different questionnaires were prepared; one foradvertising/internet/media agencies and web publications, the other for advertisercompanies. Then all the findings has turned to account to get a realistic point on internetadvertising in Turkey.Key Words: Communication, Marketing Communication, Integrated MarketingCommunication, Internet, Interactive Marketing, Interactive Advertisingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi`nde kullanılan bir ortam olarak internet
dc.title.alternativeInternet as a medium of integrated marketing communications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDinler Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9000116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235656
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess