Türk sineması ve plastik sanatlar: 1990 sonrası İstanbul`un kültür yaşamına bakış
dc.contributor.advisor | Güz, Nüket | |
dc.contributor.author | Duru, Batu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:13:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:13:49Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629977 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İstanbul'un sürekli değişen kültür yaşamının sonyirmi yılını bienaller ve film festivalleri üzerinden incelemektir.Çalışmamızın giriş bölümünde amaç ve kapsam belirlenerek,Türkiye'deki kültürel sermayenin oluşum aşamaları, kurumlar ve kişilerdüzeyinde incelecektir.Birinci bölümde Türk plastik sanatlar ortamının dünya sanatpiyasasıyla buluşma noktası olan İstanbul Bienallerinin son 20 yılıincelenecektir. Başlangıcında günümüze geçirdiği değişimler ve İstanbul'ungünlük yaşamı ve sanat piyasasıyla kurduğu ilişkiler irdelenecektir.Çalışmanın ikinci bölümünde ise İstanbul Film festivallerin tarihselsüreci incelenecek, Türk film piyasasının Dünya film endüstrisinde yerbulabilmesi için film festivallerinin yeri ve önemi incelenecektir.Üçüncü bölümde İstanbul sanat piyasasının gelişimi, Dünya veküresel iş ve sanat piyasalarıyla ilişkileri incelenecektir.Çalışmanın sonuç bölümünde bienaller ve film festivallerininİstanbul'u küresel sanat piyasasına açılması için ne anlam ifade ettiği, İstanbuldönüştürme gücüne sahip olup olmadığı ve halka inip inmediğine cevapverilecektir.Anahtar Kavramlar: Kültür endüstrisi, küratör, bienal, film festivali,küreselleşme, kentsel dönüşüm, sponsorluk. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to observe Istanbul?s continuously changingcultural life in the last twenty years wıth regards to the biennals and the filmfestivals.In the introduction part of the study the aim and the concept will bedetermined and the stages of cultural wealth will be examined on institutions andindividuals.In the first chapter , the last twenty years of Istanbul?s biennals in whichTurkısh plastic arts meet global arts market will be studied. The changes of plasticarts from past to today and the interrelation of daily life and arts market willdeeply be investigated.In the second chapter, the historical development of Istanbul film festivalsand the place and the importance of film festivals will be analysed in order theTurkısh film market to find a better place in the global film industry.In the third chapter, the development of Istanbul?s art market and itsinterrelations with global economıcs and art markets will be investigated.In the last chapter of this study, ıt will be questioned what biennals andfilm festivals mean in order to open Istanbul?s film market to global markets andif these festivals have the power of a transition to global film industry andwhether they address to the public or not.Key Concepts: Cultural Industry, Curator, Biennal, Film Festival,Globalization, Urban transformation, Sponsorship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Türk sineması ve plastik sanatlar: 1990 sonrası İstanbul`un kültür yaşamına bakış | |
dc.title.alternative | Turkish cinema and the plastic arts: A survey into the cultural life of İstanbul after 1990s | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 351486 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234703 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |