Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Durmuş
dc.contributor.authorKara, Sedat
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:34Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629862
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci bölümünde Türkiye Ekonomisine 1980 öncesi ve sonrasışeklinde genel bir bakış yapıldıktan sonra günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan vekullanımı her geçen gün daha da artan kredi kartlarının Dünya'da ve Türkiye'de ortaya çıkışı,yaşanan süreçleri, yıllar itibarıyla artışları, teknolojik gelişimleri, taraflarına ve ülkeekonomisine etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde marka yönetimi ve önemine değinmeklebirlikte marka konumlandırılması konusu anlatılmıştır. Son olarak üçüncü bölümde yaşananküresel krizde Türkiye için kaldıraç fonksiyonu gösteren bankacılık sektörünün günümüzdekiyeri ve önemine kısaca değinilmiş ve uygulama olarak seçilmiş banka'ya ait seçilmiş kredikartının marka konumlandırılması uygulama olarak ele alınmıştır. Sonuç kısmında da kredikartının ülke ekonomisine etkileri, marka haline gelmesinin ve konumlanmasının bankayaetkileri ve marka olmanın kredi kartlarında önemi kısaca değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn the first part of this study, following a general overview of the Turkish Economybefore and after 1980, the emergence in the world and Turkey of credit cards that enjoywidespread and increasing use, the various processes they have undergone, their increasethrough years, technological development, and influences on their users and the localeconomy have been examined. In the second part the adminisration and importance of brandnames have been discussed along with the issue of brand positioning. Finally in the third part,the place and importance of the banking sector which functions as a lever for Turkey in thewake of the global economic crisis have been briefly discussed, and the brand positioning ofselection bank's selection credit card has been examined as a model of implementation. In theconclusion part, the influences of credit cards on the local economy, the effects on the banksof their becoming brand names and brand positioning, and the importance of becoming abrand name for credit cards have been briefly evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleTürkiye ekonomisinde kredi kartlarının marka konumlandırılması: Bir uygulama örneği
dc.title.alternativeBrand positioning of credit cards in the Turkish economy: A model of implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTurkish economy
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCredit cards
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmEconomic effect
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid410002
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289667
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess