Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Gül Rengin
dc.contributor.authorEkim, Berna
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:30Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629831
dc.description.abstractBasılı yayın ürünlerinden biri olan dergiler, kapaklarında yer alan görsel kodlar aracılığı ile hedef kitlesine ulaşmaktadır ve ilk etkileşimi oluşturmaktadır. Oluşan bu iletişim görsel bir iletişim kapsamında ele alınabilecek bir iletişim türüdür. Bilindiği gibi, görsel iletişim, kapakta yer alan tüm görsel kodların bir araya gelerek, o kodların kolay ve anlaşılır bir şekilde sunumunu sağlayan bir iletişim türüdür. Söz konusu görsel kodların belli bir düzen içerisinde aktarımı da ?tasarım? aracılığı ile sağlanmaktadır.Çalışmamız, ilk Türk patentli kadın dergisi olan Elele dergisinin kapaklarının zaman içerisinde görsel tasarımları açısından gözlemlenen farklılıklar ve değişimler üzerine odaklanmıştır. Söz konusu dergi kapakları, tasarımsal açıdan hem görsel hem de dilsel iletileri oluşturan göstergelerin çözümlemesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, dergi kapaklarının zamana ve hedef kitleye göre nasıl değişim gösterdikleri ve bu değişimin anlamsal ve tematik açılardan da değişimlere neden olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır.Çalışmamızda, görsel iletilerin çözümlenmesinde çok boyutlu bir çalışma hazırlamak amacıyla, söz konusu iletilerin alıcı tarafından etkili biçimde algılanması ve anlamlandırılması için ?nasıl? kurgulandığı ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda göstergebilimsel yaklaşımın temel kavram ve ilkelerinden yola çıkılarak seçmeci bir yöntem oluşturulmuştur.Bu doğrutuda çalışmamızın amacı, bütüncemizde yer alan Elele dergisinin kapak tasarımlarının, görsel ve dilsel iletiler aracılığıyla aktardıkları anlamın zaman ve hedef kitleye uygun biçimde değişimlerinin ele alınması ve tasarımsal açıdan bu değişimlerin hangi dilsel ya da görsel göstergeler aracılığıyla kapak tasarımlarına aktarıldığının ortaya çıkarılmasıdır. Yine bu doğrultuda amaç, çalışmanın konusu olan Elele dergilerinin kapaklarında, yukarıda belirtilen seçmeci yöntemdeki ölçütlere göre nasıl bir ?kimlik? kazandırıldığının ve ?diğer? dergilere göre nasıl bir ?farklılık? yaratıldığının göstergeler üzerinden belirlenmesidir.Anahtar kelimeler: görsel iletişim tasarım, kadın dergileri, çözümleme, gösterge, Elele
dc.description.abstractMagazines, which are one of the printed publication products, reach their target groups by means of visual codes on their cover pages and they create interaction by this means. The interaction that has been created is a type of interaction that can be handled within the frame of visual interaction. As is known, the visual interaction brings all the visual codes existing on the cover page and it provides a type of communication that presents the codes in a simple and understandable way.Our study focuses on the variations and changes of visual design of the first patented Turkish women?s magazine, Elele, overtime. The aim of the cover pages of the magazine in question is to have the signs, which constitute the visual, and linguistic messages are analyses in terms of design. Therefore, it is analysed on how the cover pages of the said magazine changes in parallel with the time passing and with the target group for this purpose, and whether the change of the cover page also caused meaning and thematic changes.In our study, in order to make a big research for analysing the visual message, an analysis has been made on ?how? the said massages have been designed so that the receiver understands the said messages and become sensible. Inspired by the basic concepts and principles of the semiology, a selective method has been used for this purpose.Our purpose in this study is to analyse the change of the cover page of Elele magazine in parallel with time passing and with the change of target group, and also analyse by which visual and linguistic signs these changes have been performed in terms of analysis. The purpose also was to analyse what kind of ? identity? was given to the said cover page of Elele magazine by means of the said changes by means of the above-mentioned selective method, and what ?difference? it has made with the other magazines.Key words: visual communication design, women?s magazines, analysis, sign, Eleleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleGörsel iletişim tasarımı açısından dergi kapak tasarımları: Elele dergisi kapak tasarımlarının çözümlenmesi
dc.title.alternativeMagazine cover designs with respect to visual communication design: The analysis of Elele magazine cover designs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmElele magazine
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmVisual analysis
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmWoman magazines
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmCover design
dc.identifier.yokid419739
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322279
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess