Mangadan animeye: Japonya`nın `yumuşak güç` silahlarından biri olarak `Sen to Chihiro No Kamikakushi` filminde `tüketim nesnesi` sunumu: Otomobil örneği
dc.contributor.advisor | Hünerli, Selçuk | |
dc.contributor.author | Sarban, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:13:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:13:26Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629800 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma genel anlamda Japon grafik romanı `manga` ve mangadan beslenen Japon animasyon sineması `anime` üzerinedir. Çalışma manga ve animeyi Japon toplumunun sahip olduğu en etkili `yumuşak güç` silahlarından ikisi olarak kabulünden hareketle, bu silahların manga ve animede eleştirel bir tavırla kullanıldığı ve yerelden evrensele birçok kaygıyı sorunsallaştırdığı tezini ileri sürer. Ayrıca irnik olarak `tüketim nesnesi`ne dönüşmüş bir animede `tüketim` eleştirisi yapıldığı savunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | In general terms, this study is on `manga` which is Japanese graphic novel, and `anime` which is Japanese animated cinema fed by manga. Considering that Joseph S. Nye regards manga and anime as two of the most influential `soft power` weapons of Japanese society, the study suggests that these weapons are used in animes with a critical attitude and problematize many conserns from local to universal. It is argued that `consumption` is criticized in an anime that has become a `consumption object` ironically. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Mangadan animeye: Japonya`nın `yumuşak güç` silahlarından biri olarak `Sen to Chihiro No Kamikakushi` filminde `tüketim nesnesi` sunumu: Otomobil örneği | |
dc.title.alternative | From manga to anime: The presentation of `consumption object` in the film `Sen to Chihiro no Kamikakushi` as one of `soft power` weapons of Japan: Automobile example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Symbol | |
dc.subject.ytm | Soft power | |
dc.subject.ytm | Consumption | |
dc.subject.ytm | Squad | |
dc.subject.ytm | Japan | |
dc.subject.ytm | Anime | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.identifier.yokid | 422143 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306419 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |