Show simple item record

dc.contributor.advisorHünerli, Selçuk
dc.contributor.authorSarban, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:26Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629800
dc.description.abstractBu çalışma genel anlamda Japon grafik romanı `manga` ve mangadan beslenen Japon animasyon sineması `anime` üzerinedir. Çalışma manga ve animeyi Japon toplumunun sahip olduğu en etkili `yumuşak güç` silahlarından ikisi olarak kabulünden hareketle, bu silahların manga ve animede eleştirel bir tavırla kullanıldığı ve yerelden evrensele birçok kaygıyı sorunsallaştırdığı tezini ileri sürer. Ayrıca irnik olarak `tüketim nesnesi`ne dönüşmüş bir animede `tüketim` eleştirisi yapıldığı savunulmaktadır.
dc.description.abstractIn general terms, this study is on `manga` which is Japanese graphic novel, and `anime` which is Japanese animated cinema fed by manga. Considering that Joseph S. Nye regards manga and anime as two of the most influential `soft power` weapons of Japanese society, the study suggests that these weapons are used in animes with a critical attitude and problematize many conserns from local to universal. It is argued that `consumption` is criticized in an anime that has become a `consumption object` ironically.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMangadan animeye: Japonya`nın `yumuşak güç` silahlarından biri olarak `Sen to Chihiro No Kamikakushi` filminde `tüketim nesnesi` sunumu: Otomobil örneği
dc.title.alternativeFrom manga to anime: The presentation of `consumption object` in the film `Sen to Chihiro no Kamikakushi` as one of `soft power` weapons of Japan: Automobile example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmSymbol
dc.subject.ytmSoft power
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmSquad
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmAnime
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmAnimation
dc.identifier.yokid422143
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306419
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess