Show simple item record

dc.contributor.advisorZeybek, Işıl
dc.contributor.authorSağiroğlu, Yakup
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:08Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:08Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629643
dc.description.abstractKurumsal itibar yönetimi çerçevesinde kurum ve kuruluşlar çeşitli iletişim stratejileri geliştirmektedir. Stratejinin en önemli ayağını tamamlayan ?medya? ise, bu yönetim sürecinin aynası konumundadır. Basın, kurumlar için kendilerini ifade ettikleri en önemli mecra olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda, itibar yönetim sürecinde basınının rolünün keşfedilmeye çalışıldığı araştırmada ?İçerik Çözümlemesi? ve ?Sormaca? yöntemleri kullanılmıştır. Medya Takip Merkezi?nin 2012 yılı verilerince tirajı en yüksek beş ulusal gazetenin ekonomi sayfaları ?Konu, Kitle ve Fortune Dergisi İtibar Ölçütleri? kapsamında incelenmiştir. Kurumların kar, zarar, satış, ortaklık, yatırım ve üretim ile ilgili konularına ekonomi sayfalarında yoğun olarak yer verildiği ve sektörel kitlenin ilgisine sunulan içerikler olduğu görülmüştür. Kurum ve kuruluşların değerlendirildiği itibar ölçütleri kapsamında medyada en çok; yönetim kalitesi, ürün/hizmet kalitesi ve uzun vadeli yatırım değeri ölçütlerine yönelik içeriklerin yer aldığı saptanmıştır. Genel okurun bir başka deyişle tüketicinin hedef kitlesi olduğu ekonomi basınında yer alan kurum haberlerine ilgisinin düşük oranda olduğu sormaca bulgularında görülmektedir. Tüketici görüşü, ekonomi sayfalarında yayınlanan marka haberleri markanın bulunduğu sektör ve rakipleri çerçevesinde itibarına katkı sağlayacağı yönündedir.
dc.description.abstractThe corporations and institutions develop various communication strategies in line with the corporate reputation management. Complementing the most significant part of this strategy, theen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKurumsal itibar yönetiminde ekonomi basınının yeri
dc.title.alternativeThe rule of financial press in corporate reputation manangement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmEconomy press
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid10020202
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344394
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess