Show simple item record

dc.contributor.advisorMirze, Süleyman Kadri
dc.contributor.authorGökgül, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:03Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629592
dc.description.abstractİletişim teknolojisinin gelişim sürecine paralel olarak, ekonomik faaliyetlerin yapısında da değişiklikler meydana gelmiştir. Geçmişin genellikle yüz yüze, yazılı kayıt sistemine dayanan iş yapma şekli internet ağları sayesinde giderek artan biçimde web tabanlı alış veriş siteleri olan dijital platformlarda gerçekleşir hale gelmiştir. 1990' lı yılların ikinci yarısından itibaren geniş bir iletişim ağı olan internetin aynı zamanda iş yapma ortamı haline gelmesiyle elektronik ticaret kavramı yaygınlık kazanmaya başlamıştır. İşletmeler elektronik ticaret sayesinde, daha az bütçe ile geçmişte görülmedik düzey ve küresel ölçekte iş yapabilir hale gelmişlerdir. Ayrıca ekonomik boyuttaki etkilerinin yanı sıra, iş gücü yapısında da oldukça önemli değişiklikler getirmektedir. Belirli alanlarda iş kayıplarına neden olurken, farklı alanlar içinde istihdam sahaları meydana getirmektedir. Bu çalışama ile hızlı gelişen iletişim teknolojisi sayesinde oluşan yeni iş sahalarında faaliyet gösterecek işletmelere başarılı olma yolunda tüketicilerin beklentilerinin neler olduğu ve elektronik ticaret işletmelerinin başarı ölçütlerinin nasıl etkilendiğini ortaya koymaktır.
dc.description.abstractIn parallel with developmental process of communication technologies, there have occurred changes in the commercial activities. In the past, trade was primarily face to face; however, with the spread of the Internet this tradition has turned out to be conducted online through shopping websites. From the second half of 1990s on, the concept of e-commerce has spread due to the fact that the Internet has been used for business as well as communication. Thanks to e-commerce, corporations have reached a capacity to run business globally which is unprecedented in history. Beside economical impact, e-commerce brings about variations in terms of labor as well. It gives rise to loss of employment in certain areas; however, it comes up with new employment opportunities for others. In this study, the expectations of costumers and how the success of e-commerce corporations are affected will be investigated which is considered to be guiding the corporations emerging with the development of communication technologies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye` de elektronik ticaret ve işletmelere, tüketicilere sağladığı avantajlar, dezavantajlar
dc.title.alternativeE-commerce in Turkey and its advantages and disadvantages for organizations and consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmElectronic sector
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid10037028
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355875
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

No Thumbnail [100%x160]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess