Show simple item record

dc.contributor.advisorEkin, Volkan
dc.contributor.authorCurga, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:01Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629578
dc.description.abstractGelişen pazarlama anlayışıyla birlikte reklam kavramı, günümüzün vazgeçilmez iletişim araçlarından biri konumuna gelmiştir. Küresel rekabetin arttığı günümüz dünyasında markalar, ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine tanıtabilmek amacıyla çeşitli yöntemlere başvurmaktadırlar. Buna göre; geleneksel reklam anlayışının tüketiciler üzerindeki etkisinin geçmiş dönemlerdeki kadar etkin olmadığı varsayımı ile daha etkili ve verimli yollar aranmaya başlandığı bilinmektedir. Reklamverenler ve yapımcılar tarafından özellikle televizyon dizileri, sinema filmleri, şarkılar, kitap ve bilgisayar oyunları gibi mecralar kullanılarak gizli reklam, yani ürün yerleştirme yönteminin sıklıkla kullanıldığı gözlemlenmektedir.Günümüzde, Türkiye'de de televizyon dizilerinde gizli reklam uygulamalarına rastlanmaktadır. Buna göre; ulusal televizyon kanallarının yüksek rating alan televizyon dizilerinde yapımcı, reklamveren ve sponsor marka ilişkileri doğrultusunda, Kurtlar Vadisi Pusu dizisi 7. Sezon ilk dört bölümü örneklem olarak seçilmiş ve gizli reklam uygulamaları seçmeci bir film çözümlemesi yönteminden yararlanılarak ortaya çıkarılmaktadır.
dc.description.abstractWith the recent developments of marketing aprroaches, the notion of advertising has become one of the leading communication tools. In today's world with the increasing global competition, brands are trying out diverse new methods in order to develope reputation of their products and services. According to this reality; depending on the hypothesis that the influence of traditional advertising approach is not 'that' effective on consumers, it's known that brands begin seeking more effective and productive ways for it. It's observed that covert advertising is frequenly used by clients and producers especially at platforms such as television series, movies, songs, books and PC games.Today, we see covert advertising applications in television series in Turkey too. According to this; through the relations between producers, clients and sponsor brands in the high rated television series on national television channels, the first 4 episodes of the serie `Kurtlar Vadisi Pusu 7th Season` are chosen as our analysing sample and it's aimed to analyse covert advertising applications in these episodes by using eclectic method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTelevizyon dizilerinde gizli reklam uygulamaları
dc.title.alternativeCovert advertising applications in television series
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmCovert advertising
dc.subject.ytmProduct placement
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.identifier.yokid10037045
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355879
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess