Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Bülent Bahri
dc.contributor.authorBikiç, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:57Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629548
dc.description.abstractSinema özgürlüktür farklı arayışlar ve sürekli yeniliklerle gelişmektedir. David Lynch sineması ile kurguyu ele alacağımız çalışmamızda, kurgunun bir film projesini nasıl etkileyeceği konusunu farklı bakış açılarından yararlanarak, çizgisel olan kurgunun sistem dışına çıktığında nelerle karşılaşacağımız olgusuna değinerek, çizgisel olan kurgunun aksine çizgisel olmayan kurgu anlayışıyla üretilen filmlerin kendine yeni dünyalar ve deneyimler kazandırdığını göreceğiz. David Lynch'i diğer yönetmenlerden ayıran bu yaklaşımı ve sinema dilidir. Burada çizgisel olmayan kurgu bağlamında David Lynch'in Kayıp Otoban filmini mercek altına alıp filmin yeniden kurgulandığında veya filmin sekans ve sahnelerini ayırıp yerlerini değiştirince ortaya yeni bir anlatım biçiminin çıktığını göreceğiz.Anahtar kelimeler: Kurgu, Çizgisel Olmayan Kurgu, David Lynch, Kayıp OtobanFilmi
dc.description.abstractCinema is freedom; it entails different searches and constantly renewal. In this study, we will look at David Lynch and editing. Different approaches to the way editing effects a work and what we are faced with when we are faced with editing that is outside of the system will be touched upon. Nonlinear editing, unlike linear editing, creates different worlds and lead to different experiences. What separates David Lynch from other directors is this approach and his cinema language. Here, in terms of nonlinear editing, The Lost Highway is examined. When the film is edited again, or when the film's sequences and scenes are separated and their places changed, we will see that the film is a different film and will have a different narrative.Key Words: Editing, Non Linear Editing, David Lynch, The Lost Highen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleÇizgisel olmayan kurgu yaklaşımı, Kayıp Otoban film örneği
dc.title.alternativeThe Lost Highway as an example of non-linear editing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFiction
dc.subject.ytmLynch, David
dc.identifier.yokid10062887
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383887
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineİletişim Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess