dc.contributor.advisor | Çimen, Elif | |
dc.contributor.author | Aydin, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:29:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:29:04Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-09-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62945 | |
dc.description.abstract | Sanatçıya kaynaklık eden, onu besleyen ve zenginleştiren birçok öğenin, sanatçının, başka yapıtlarla, akımlarla ya da dönemlerle girdiği etkileşimle oluştuğu söylenebilir. Resim sanatı tarihine bu çerçevede bakıldığında, `etkileşim` kavramının sanattaki yeri ve önemi tartışılmaz görülmektedir. Bununla birlikte özellikle, 20.yy Avrupa'sı, `yeniden yorumlama` ve buna ilişkin `parodi`, `pastiş`, `eklektisizm` ve `kendine mal etme` gibi kavramlarla çok sık karşılaşılmaya başlandığı bir dönem olmuştur. Bu nedenle postmodernizm alt yapılı olan bu kavramların, çağdaş sanatı anlama ve yorumlamada önemli bir rolü olmuştur.Tezin ilk bölümünde `etkileşim` kavramının tanımı ve sanatın içindeki önemi üzerinde durulmuş olup, sanatçı çalışmalarından örnekler verilmiştir. Verilen örneklerde, farklı sanatçılar tarafından, farklı tarihlerde, coğrafyalarda ya da kültürlerde üretilmiş olan eserler arasındaki benzerliklere dikkat çekilmek istenmiştir. Bunun yanında, `yeniden yorumlama` ve buna ilişkin kavramların etimolojik kökenleri ve tanımlarına yer verilmiş olup, belli başlı örneklerle, sanat tarihindeki çıkış noktalarına değinilmiştir. Tezin ikinci bölümünde ise, 19.yy. Avrupa sanatı ile Japon baskı ve resimlerindeki karşılıklı etkileşim üzerinde durulmuş;vüçüncü bölümde ise, 20.yy'da başta Avrupa olmak üzere çeşitli sanatçılara ve üzerinden yeniden yorumlanmış eserlere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Etkileşim, Yeniden Yorumlama, Parodi, Pastiş, Eklektisizm, Kendine Mal Etme. | |
dc.description.abstract | It can be naturally assumed that various elements guiding, nourishing and enriching artist come to light when he/she interacts with artworks of other artists, movements or periods. When considering the history of painting within this perspective, the place and importance of the concept `interaction` in art is regarded indisputable. Furthermore, the twentieth-century in Europe particularly was a period in which concepts such as `reinterpretation`, `parody`, `pastische`, `eclecticism` and `appropriation` were commonly encountered. Thus, it can be said that such concepts, with their basis on Postmodernism, have a significant role in understanding and interpretating Contemporary Art.In the first chapter of the thesis, it has been discussed the definition of the concept `interaction` and its importance in art, and included some artworks as examples. In selecting, it has been intended to point out similarities between artworks created by different artists at different dates, in different locations or from different cultures. It has been also included the etymological roots and definitions of the beforementioned concepts, and referred to their origins in art history by examining some leading artworks. It has been elaborated the interplay between the European and Japaneseviiprints and paintings in the nineteenth century in the second chapter. Finally, the artworks reinterpreted by various artists of the twentieth century, especially in Europe, have been included in the third chapter.Key Words: Interaction, Reinterpretation, Parody, Pastische, Eclecticism, Appropriation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 19. ve 20. yüzyıl batı resim sanatında yeniden yorumlamalar (Avrupa ve Uzak Doğu etkileşimi) | |
dc.title.alternative | Reinterpretation in the nineteenth and twentieth century western painting (Interaction between Europe and Far East) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-07 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Far Eastern | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | European art | |
dc.subject.ytm | Eclecticticism | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Japanese painting art | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.identifier.yokid | 10163181 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475369 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |