Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Gül Rengin
dc.contributor.authorSalkim, Osman Onur
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:35Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629372
dc.description.abstractBu çalışmada, Reklamcılar Derneği'nin düzenlemiş olduğu `Kristal Elma Festivali` etkinliğinin 2016 yılında gerçekleştirilen 28. Kristal Elma Reklam Ödülleri, Açıkhava Kategorisi'nde ödül alan 5 reklam afişi, Açıkhava reklamlarında yaratıcı tasarım ve marka imajı etkileşimi bağlamında dilsel ve görsel göstergeler açısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı, açık hava reklamcılığında reklam mesajlarının ve marka imaj etkileşiminin analiz edilmesidir. Çalışmada ele alınan afişler; yaratıcılık, tasarım ve marka kimliği unsurlarını içeren üç temel kriter temelinde oluşturulan bir yöntemle ele alınmıştır. Ayrıca afişlerin çözümlenmesi aşamasında temel tasarım ilkeleri ve Roland Barthes'ın göstergeleri anlamlandırmaya odaklı çözümleme yöntemi temel alınarak analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThis study analyses Outdoor Advertising Category Awards of 28. Kristal Elma Festival posters that is organised by Turkish Association of Advertising Agencies, in the context of creative design brand image interaction on outdoor advertising. Aim of this study is, analys of advertising messages and brand image interaction on outdoor advertising. Five poster that examinated in the study are analysed using the principles of basing design and the semiotic method of Roland barthes in the context of creativity, brand identity elements and transmission of meaning in design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAçıkhava reklamlarında yaratıcı strateji kullanımı: Reklam mesajları ve marka imajı etkileşimi
dc.title.alternativeUsing creative strategy on outdoor advertising: Advertising messages and brand image interaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-13
dc.contributor.departmentİletişim Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmMessage
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisement strategies
dc.subject.ytmBrand image
dc.identifier.yokid10155989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461427
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess