Show simple item record

dc.contributor.advisorPaksoy, Mahmut
dc.contributor.authorBiçakçi, Cem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629347
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı İstanbul'da özel bir öğretim kurumunda çalışan işgörenlerin psikolojik şiddet algılarının altı boyutunun (kendini göstermesi ve iletişimini engelleme, sosyal ilişkilerden yalıtma, saygınlığına saldırıda bulunma, yaşam kalitesine saldırıda bulunma, doğrudan sağlığına saldırıda bulunma, duygusal saldırıda bulunma) demografik veri değişkenleri üzerinden değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında İstanbul'da bir özel öğretim kurumunda anket çalışması gerçekleştirilmiştir. İşgörenlerin algıladıkları psikolojik şiddeti ölçmek için Körükçü ve diğerlerinin (2014) uyguladıkları Leymann'ın Uyarlanmış Psikolojik Şiddet Ölçeği kullanılmıştır. Gerçekleştirilen bu çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde psikolojik şiddet kavramı, tarihsel gelişimi ve ilgili kavramlar incelenmiştir. İkinci bölümde psikolojik şiddetin nedenleri, üçüncü bölümde psikolojik şiddetin birey ve örgüt üzerindeki etkileri ve dördüncü bölümde ise psikolojik şiddetin sonuçları ve ilgili araştırmalar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın son bölümünde psikolojik şiddet algısı üzerine bir araştırma çalışması yapılmıştır.Sonuç olarak araştırma yapılan özel öğretim kurumunda psikolojik şiddet düzeyinin az seviyede olduğu tespit edilmekle beraber boyutların demografik değişkenlere göre farklılıkları ölçümlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the six factors of psychological terror (effects on self expression and communication, effects on social contacts, effects of personal reputation, effects on occupational situation and quality of life, effects on physical health, effects on emotions) with demographic variables at a private school in Istanbul.In the scope of the research a questionnaire survey was carried out at a private school in Istanbul. The questionnaire carried out is an adaptation of Leymann's Inventory of Psychological Terror into Turkish by Körükçü and others (2014). The study consists of five main parts. In the first part, the term of psychological terror, its historical development and similar concepts with the term are discussed. In the second part, the reasons of psychological terror, in the third part the effects of psychological terror on an individual and an organization and in the fourth part the results of psychological terror and related researches are studied. In the last part of the study is the research and findings are carried out. As a result, it is found out that there is a small amount of psychological terror and differences among the demographic variables at the school that the study was carried out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePsikolojik şiddet: İstanbul`da özel bir öğretim kurumu çalışanları üzerine yapılan araştırma
dc.title.alternativePsychological terror: A research at a private school employees in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.identifier.yokid10153362
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461426
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess