Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Hasan
dc.contributor.authorŞen, Emel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629256
dc.description.abstractÖğrencilerin başarısında okul ortamı sorunlarının en alt düzeyde olmasının ve mevcut sorunların kısa zamanda çözülmesinin önemi büyüktür. Bununla beraber okullarda yaşanan sorunların en önemlilerinden biri okul ve aile arasında yaşanan çatışmalardır. Bu araştırmanın amacı, yönetici görüşleri doğrultusunda okul ve aileler arasında yaşanan sorunlarla ilgili mevcut durumu betimlemek ve okullarda yaşanan okul aileler arasındaki sorunların yöneticilerin işlerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Çalışmanın evreni 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ili Eyüp İlçesine bağlı devlet ortaokullarında görev yapan okul yöneticilerinden meydana gelmektedir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak tarama (ölçek) seçilmiştir. Araştırmanın veri kaynağını ölçeklerle toplanan veriler oluşturmaktadır. Analizler SPSS20 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul ve aileler arasında yaşanan sorunlarda velilerin, öğretmenlerin ve okulun etkisi bulunmakla beraber yöneticilerin sorunlara ilişkin görüşleri ve performansları, çalışma koşullarına göre farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractThe success of the students is of great importance for the problems of the school environment to be at the lowest level and to solve the existing problems in a short time. However, one of the most important problems in schools is the conflict between school and family. The purpose of this research is to describe the current state of the school and family problems in line with managerial opinions, and to determine how problems between the school family and the school affect the administrators' business. The universe of the work is coming from the school administrators who work in state secondary schools affiliated to Eyüp District of Istanbul province in 2016-2017 academic year. Survey (questionnaire) was selected as the data collection method in the survey. Survey data are collected by questionnaire. Analyzes were performed using the SPSS20 packet program. According to the results of the research, the opinions about the problems of the administrators and the performances of the administrators are not different according to the working conditions, while the problems between the school and the family are the contributions of the parents, the teachers and the school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul Eyüp İlçesi devlet ortaokullarında okul ve aileler arasında yaşanan sorunlar hakkında yönetici görüşleri
dc.title.alternativeIstanbul Eyup District state secondary schools administrators' opinions on the problems faced during school-family relations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool-family relations
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmİstanbul-Eyüp
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmState schools
dc.identifier.yokid10181292
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488585
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess