Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Aysun Tülay
dc.contributor.authorHalbaw, Amir
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629254
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi göstermektedir. Araştırma 2016 – 2017 yılında Erbil şehrinde görev yapan 257 öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Çalışma ilişkisel modelleme üzerine kurgulanarak analizler ortaya konulmuştur. Ayrıca örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik ile alt boyutlarının öğretmenlerin demografi bilgilerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı test edilmiştir. Son olarak öğretmenlerin dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasında düşük, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğunu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Adalet, Örgütsel Sessizlik, Erbil
dc.description.abstractThe purpose of this study is to show relationship between teachers' perceptions of organizational justice and organizational levels silence. The research consists of teachers. The current study's sample was composed 257 teachers who are working in Erbil city in 2016 – 2017. In this study, Niehoof and Moorman (1993) and Polat (2007) used organizational justice which was adapted to Turkish. In the present study, organizational justice one by one, was determined by the perception of average organizational justice. It is used the scale organizational silence which is developed by the Kahveci. This research is done by using relational survey model. Finally, it was determined that there is slow, negative and meaningful relationship between the levels distributive, organizational and organizational justice and organizational silence.Key Words: Organizational Justice, Organizational Silence, Erbilen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErbil temel okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarıyla örgütsel sessizlik arasındaki ilişki
dc.title.alternativeA research on the relationship between organizational justice and organizational silence in Erbil basic schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJustice perception
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmIraq-Erbil
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.identifier.yokid10178867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483325
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess