Show simple item record

dc.contributor.advisorOrmanlı, Okan
dc.contributor.authorYücel, İsrafil
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:17Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629229
dc.description.abstract20. Yüzyılın son çeyreğinde internetin geliştirilmesiyle kitlesel iletişim araçlarının yeni boyut kazandığı, bireylerin siyasal katılımını artırdığı, siyasal yöneticilerin kitlelerle daha kolay ve hızlı iletişim kurabilme olanağı sağladığı ve siyasal iletişimi daha fazla güçlendirdiği söylenebilir.Çalışma içerisinde, kitle iletişim araçlarının günümüzde hayatın her alanında etkin olduğu, gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülkenin siyasetçilerinin, seçim kampanyalarında bu araçlardan yararlandıkları ve gelecekte siyasal kampanyaların bu araçlar üzerinden yürütüleceği öngörüsünde bulunulmuştur.Bu çalışma içerisinde 7 Haziran 2015 ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP'nin seçim dönemleri içerisinde televizyon haberlerinde yer aldıkları süreler, Sözcü, Sabah ve Hürriyet gazetelerinde partilerin reklam ilanları, Facebook ve Twitter takipçi sayıları, Kemal Kılıçdaroğlu ve Ahmet Davutoğlu'nun Twitter paylaşımları incelenmiştir. Bu partiler ve liderleri son iki seçimde en yüksek oyu alan partiler oldukları için çalışmada incelenmeye karar verilmiştir.
dc.description.abstractIn the last quarter of the 20th century, with the development of the Internet, mass media tools have become new dimensions, individuals have increased their political participation, political managers have been able to communicate more easily and quickly, and political control has been strengthened.In the study, it has been suggested that mass media are active in all aspects of life nowadays, politicians of many developed and developing countries are benefiting from these tools in their election campaigns and that political campaigns will be carried out through these means in the future.In this study, in the general elections of June 7, 2015 and November 1, 2015, the periods of the AKP and CHP as propaganda media in the press and television news as a part of the election periods, the announcements of the speakers, Sabah and Hürriyet newspapers, Facebook and Twitter followers, Kılıçdaroğlu and Ahmet Davutoğlu's Twitter shares have been examined. This section and its leaders were decided to be examined in the work for the highest-paid parties in the last two electionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKitle iletişim araçlarının seçim propagandalarında kullanımı ve etkileri :7 haziran ve 1 kasım 2015 genel seçimleri AKP ve CHP örneği
dc.title.alternativeMass protocols of communication tool selection use and effects:7 june and 1 nov 2015 general elections AKP and CHP sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-25
dc.contributor.departmentİletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmGeneral elections
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmAdalet ve Kalkınma Party
dc.subject.ytmCumhuriyet Halk Party
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid10186121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503198
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineİletişim Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess