Show simple item record

dc.contributor.advisorÇarıkçıoğlu, Peyami Sefa
dc.contributor.authorAyhan Gökcek, Hande
dc.date.accessioned2021-05-08T07:12:05Z
dc.date.available2021-05-08T07:12:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629179
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, tüketici karar verme stilleri ile bilişsel çelişki arasındaki ilişkide algılanan riskin moderatör etkisini incelemektir. Algılanan riskin, bağımsız değişken boyutları ile etkileşiminin sonucuyla tüketici karar verme stillerinin bilişsel çelişki üzerindeki doğrudan etkisinin farkı belirlenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda, tüketici karar verme stilleri ve bilişsel çelişkinin müşteri memnuniyetine olan etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, demografik değişkenlere göre bilişsel çelişki, algılanan risk ve müşteri memnuniyeti farklılıklarının ortaya konmasının da pazarlamacılara yol göstereceği düşünülmektedir. Araştırma `özel alışveriş siteleri` ile kısıtlandırılmıştır. Bulunan sonuçların, online satış yapan e-ticaret sitelerine öngörü yapması ve veri tabanı pazarlama uygulamalarının geliştirilmesine destek olması amaçlanmıştır. Araştırma, online alışveriş ile ilgili geniş bir perspektiften bilgi sağlamakta olup, yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiş ve literatüre yeni çıkarımlar sağlamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the moderator effect of the perceived risk between consumer decision making styles and cognitive dissonance. The impact differences of the interaction effect and the direct effect of consumer decision-making styles on cognitive dissonance have been tried to be determined in online shopping. In addition, the effects of consumer decision-making styles and the cognitive dissonance on customer satisfaction were investigated. Moreover, it is thought that cognitive dissonance, perceived risk and customer satisfaction differences according to demographic variables will lead to marketers. The research is restricted to `private online shopping sites`. The results are expected to provide insight into online shopping sites and to improve data-base marketing and advertising practices. The research provides information from a broad perspective on online shopping and has been analyzed with structural equation model and provided new implications for the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici karar verme stilleri ile online bilişsel çelişki, algılanan risk ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkiler ve bir uygulama
dc.title.alternativeRelationships between consumer decision-making styles and online cognitive dissonance, perceived risk and customer satisfaction and an application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-14
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmDecision making styles
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmOnline
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid10230173
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537277
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess