Show simple item record

dc.contributor.advisorİnal, Ali Niyazi
dc.contributor.authorUslu, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:11:31Z
dc.date.available2021-05-08T07:11:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629139
dc.description.abstractTürkiye'de bedensel engelli bireylerin sosyal, fiziksel ve psikolojik gelişimi açısından sporun önemi büyüktür. Temel motor becerilerinin gelişmesinde oldukça etkili olan spor, engelli bireylerin kas gelişimi üzerinde olumlu bir etki yapmaktadır. Ülkemizde bedensel engelliler açık ve kapalı alanlarda gerçekleştirilen spor dallarına katılım sağlayabilmektedir. Engelli bireylerin sporla uğraşmaları fiziksel, sosyal ve zihinsel açıdan bir takım artılar sağlarken; temel motorik becerilerin gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Bedensel engellilik doğuştan ya da sonradan oluşan nedenlere bağlı olarak oluşabilen bir problemdir. Engellilik türüne ve düzeyine bağlı olarak bireyler sosyal ve fiziksel imkânlara erişim güçlüğü ya da fiziksel gelişim problemleri yaşayabilirler. Bedensel engelli bireyler açısından `eğitsel oyun` hem fiziksel gelişime yardımcı olmakta hem de motivasyonu arttırıcı bir etkide bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel öngörüsünü bedensel engelli bireylerin eğitsel oyunlara katılarak motor becerilerini geliştirdiği savı oluşturmaktadır.Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde engellilik ve bedensel engelliliğin ülkemizde ve dünyada kavramsal çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde spor ve bedensel engellilik ilişkisinden hareketle motor beceri kavramı ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise eğitsel oyunların gelişimi ve birey üzerindeki etkileri ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise bedensel engelli bireylerin motor becerilerinin gelişimi üzerinde eğitsel oyunların etkisi, oyunlar oynanmadan ve oynandıktan sonra; ölçümlenip değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn Turkey, sport is important for physical disabled people improvements in social, physical and physiological way. The basic motor skills can be improved by the help of sport. The sportive activities has an positive impact in the disabled people's muscle development. In Turkey, the physical impaired people can attend to the sport activities which is done in open and closed places. The sport activities which are done by disabled people has some advantages socially, physically and physiologically that helps for the improvement of motor skills. The physical improvement can be formed by natural born or later reasons. According to disability type, the impaired people can live access problems to social facilities or physical improvement issues. For physical impaired people, `the educational games` have a positive impact for physical development and motivation increase. The fundamental prediction of this study is that the motor skills development of physical impaired people with the educational games.In this context, the first part of this study the disability terms and physical impairment in Turkey and at world are analyzed. In the second part, from the relationship between sport and physical disability, motor skills concept is viewed. In the third part of the study, the educational game development and their effect on people are analyzed in detail. In the research part of the study, the effect of motor skills of the disabled people is searched.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title10-20 yaş arası eğitilebilir ve öğretilebilir durumdaki bedensel engelli bayan ve erkek sporcuların açık ve kapalı alan etkinliklerinde yürütülen spor eğitiminin motor becerileri üzerine etkilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the effects of sports education carried out in the indoor and outdoor sports activities of physically handicapped educable and teachable sportsmen and sportswomen between ages 10-20 on the motor skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentAntrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical handicappeds
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmMotor skills tests
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmEducational games
dc.identifier.yokid10120230
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447373
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineHareket ve Antrenman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess