Show simple item record

dc.contributor.advisorSerarslan, Mustafa Zahit
dc.contributor.authorÖzyolcu, Tayfun
dc.date.accessioned2021-05-08T07:11:25Z
dc.date.available2021-05-08T07:11:25Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629083
dc.description.abstractBu çalışma, yönetime katılma ve çalışan tutumları arasındaki ilişkinin Türkeğitim sistemi özelindeki ilişkisini araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Yönetimekatılmanın iletişim, ekip çalışması ve hiyerarşi faktörleri ve çalışan tutumlarının daişe bağlılık, iş doyumu ve stres olarak ele alındığı bu çalışmada, kavramlarınölçülebilmesi için anket uygulaması yapılmıştır. 117 kişinin katıldığı ankette sorulansorulara verilen cevapların değerlendirilmesi için ANOVA analizi, yönetime katılmave çalışan tutumları arasındaki ilişkinin ölçülmesi için de regresyon analiziyapılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, yönetime katılma ve çalışan tutumlarınınhiçbirinin kadın-erkek anlamında değer farklılığı sergilemediği ama çalışanlarınpozisyonlarına göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Özellikle idari personel ileöğretmenlerin arasında anlamlı farklılıkların bulunduğu çalışmada yapılan regresyonsonucunda ise yönetime katılmanın çalışan tutumlarında gözlemlenen varyansın%32,4'ünü açıkladığı ve yönetime katılma ile çalışan tutumları arasında 575'lik birkorelasyon bulunmuştur. Bu açıdan yönetime katılmanın çalışan tutumlarını olumluetkilediği tespit edilmiştir. Sonuç kısmında bulgular değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetime Katılma, Çalışan Tutumları, Ortaöğretim.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the relationship between participationand employee attitudes in the Turkish education system. In this study, whichcommunication, teamwork and hierarchy factors of participating and job satisfaction,stress and organizational/job commitment factors of employee attitudes, aquestionnaire was applied to measure those concepts. To calculate the answers ofquestionnaire, ANOVA analysis was made and to determine the relation betweenparticipation and employee attitudes a regression analysis was applied. When the results are checked, the factors of both participation andemployee attitudes do not differ from each other in terms of gender, however,factors differ when they categorized as position. In the study, (especially) asignificant difference was found between administrative employees and teachers,and according to regression result participation explains the 32,4% variance ofemployee attitudes and a correlation of ,575 point was also found. From thisperspective, participation is found as positive effector of employee attitude. Findingsare discussed in the conclusion part.Keywords: Job Participation, Employee Attitudes, Secondary Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretimde yönetime katılma ve çalışan tutumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of management and employees participate in attitude in secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAntrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParticipation management
dc.subject.ytmWorking attitudes
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmStress
dc.identifier.yokid10124926
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458445
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineHareket ve Antrenman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess