Ortaöğretimde yönetime katılma ve çalışan tutumlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Serarslan, Mustafa Zahit | |
dc.contributor.author | Özyolcu, Tayfun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:11:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:11:25Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629083 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, yönetime katılma ve çalışan tutumları arasındaki ilişkinin Türkeğitim sistemi özelindeki ilişkisini araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Yönetimekatılmanın iletişim, ekip çalışması ve hiyerarşi faktörleri ve çalışan tutumlarının daişe bağlılık, iş doyumu ve stres olarak ele alındığı bu çalışmada, kavramlarınölçülebilmesi için anket uygulaması yapılmıştır. 117 kişinin katıldığı ankette sorulansorulara verilen cevapların değerlendirilmesi için ANOVA analizi, yönetime katılmave çalışan tutumları arasındaki ilişkinin ölçülmesi için de regresyon analiziyapılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, yönetime katılma ve çalışan tutumlarınınhiçbirinin kadın-erkek anlamında değer farklılığı sergilemediği ama çalışanlarınpozisyonlarına göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Özellikle idari personel ileöğretmenlerin arasında anlamlı farklılıkların bulunduğu çalışmada yapılan regresyonsonucunda ise yönetime katılmanın çalışan tutumlarında gözlemlenen varyansın%32,4'ünü açıkladığı ve yönetime katılma ile çalışan tutumları arasında 575'lik birkorelasyon bulunmuştur. Bu açıdan yönetime katılmanın çalışan tutumlarını olumluetkilediği tespit edilmiştir. Sonuç kısmında bulgular değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetime Katılma, Çalışan Tutumları, Ortaöğretim. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the relationship between participationand employee attitudes in the Turkish education system. In this study, whichcommunication, teamwork and hierarchy factors of participating and job satisfaction,stress and organizational/job commitment factors of employee attitudes, aquestionnaire was applied to measure those concepts. To calculate the answers ofquestionnaire, ANOVA analysis was made and to determine the relation betweenparticipation and employee attitudes a regression analysis was applied. When the results are checked, the factors of both participation andemployee attitudes do not differ from each other in terms of gender, however,factors differ when they categorized as position. In the study, (especially) asignificant difference was found between administrative employees and teachers,and according to regression result participation explains the 32,4% variance ofemployee attitudes and a correlation of ,575 point was also found. From thisperspective, participation is found as positive effector of employee attitude. Findingsare discussed in the conclusion part.Keywords: Job Participation, Employee Attitudes, Secondary Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde yönetime katılma ve çalışan tutumlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of management and employees participate in attitude in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Participation management | |
dc.subject.ytm | Working attitudes | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Job involvement | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.identifier.yokid | 10124926 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458445 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Hareket ve Antrenman Bilim Dalı |