Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Kemal
dc.contributor.authorGöcen, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T07:11:13Z
dc.date.available2021-05-08T07:11:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628980
dc.description.abstractBu çalışmada, sanal heykeltıraşlık sistemlerine yeni alternatif bir çözüm önerilmiş ve gerçeklenmiştir. ?Sanal düzlem? tabanlı bu yaklaşım ile sistemin önemli iki unsuru olan dallanma işlemi ile objelerin işlenmesi safhaları başarılı bir şekilde tamamlanmıştır. Oluşturulan yapı dış çeperlerin sağlıklı ve hızlı oluşturulması ile de sistem entegre edilmiştir. Temel geometrik özelliklerin uygun bilgisayar veri yapıları ile desteklenmesi sistemin gerçeklenmesinde önemli rol oynamıştır. Katı Model ve işleyicinin şeklinden bağımsız esnek yapısı ile sistem, hızlı ve az saklama alan ihtiyacı gerektiren yapısı ile mevcut dexel ve voxel çözümlerine üstünlük sağlamıştır. Çalışmanın, bilinen örnek problemleri aşma yeteneği ve performans değerleri incelenmiş ve mevcut yaklaşımlar ile kıyaslanmıştır. Sistemin gerçeklenmesinde, .Net platformu üzerinde C# programlama dili ve OpenGL grafik kütüphaneleri kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, A new alternative solution for the virtual sculpting systems has been proposed and developed. Branching and processing solid objects which are two important phases of the system have been successfully completed with this ?virtual plane? based system. Produced platform has been integrated with the rapid and rebost construction of the contours. Supporting the basic geometric properties with the suitable computer data structures has played an important role for the implementation of the system. The system has lots of advantage against voxel and dexel volume modeling cause of its solid model and virtual tool independent structure. The system is faster, needs less drive capacity and resume less memory with that structure. Ability of solving known sample problems and advantages in comparison with actual approaches with regard to performance values of study are shown. In the implementation of the system, .Net C# programming language and OpenGL graphics libraries are used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSanal heykeltıraşlık sistemleri için yeni dış çeper ve dallanma yaklaşımlarının geliştirilmesi
dc.title.alternativeDeveloping a new contouring and branching approach in computer based virtual sculpting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid408647
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292683
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess