Show simple item record

dc.contributor.advisorSerarslan, Mustafa Zahit
dc.contributor.authorAlbayrak, Mahmut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:11:05Z
dc.date.available2021-05-08T07:11:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628914
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; e-spor ile ilgilenen tüketici kitlesinin oyun ekipmanları satın alırken ne tür satın alma faktörlerine önem verdiğini belirlemektir. Bu çalışmanın evren ve örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki İstanbul Gelişim Üniversitesinin Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu'nda kayıtlı e-spor ile ilgilenen öğrenciler ve aynı zamanda internet ortamında sosyal medya gruplarında bulunan e-spor taraftarları ve oyuncuları oluşturmuştur. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, tanımlayıcı istatistik (sayı, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma) ve eş örneklem t testleri kullanılmıştır.Sonuç olarak e-spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını, reklam, favori takım ve bu takım oyuncularının kullandığı ekipmanlar ve e-spor etkinliğinin sponsorunun kim olduğu, anlamlı düzeyde etkilemediği görülmüştür. Buna karşın, herhangi bir markaya karşı sadakati bulunmayan e-spor tüketicilerinin satın alma kararlarının, fiyat/kalite oranından, inceleme ve araştırmalardan ve aynı zamanda ürünün tasarımının çekici olmasından etkilendiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research; Determining factors which are affecting buying behaviors of the esport consumers. The universe and the sample of this study consisted of the students of the School of Physical Education and Sports of the Istanbul Gelişim University in Istanbul in the 2018-2019 academic year, as well as e-sport fans and players in the social media groups on the internet.The survey method was used as a data collection tool as a part of this work. Descriptive statistics (number, percentage, frequency, mean, standard deviation) and co-sampling t tests were used for statistical analysis of the obtained data.As a result, it is seen that advertising, equipment used by its favorite team and player and sponsor of e-sports activity do not significantly affect the purchasing behaviour of e-sports consumer group. On the other hand, the price / quality ratio, evaluation and research as well as the attractive design of the product are the factors that affect purchasing decisions of e-sport consumers who do not have any loyalty to the brands whatsoever.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleElektronik spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the factors affecting the purchasing behavior of electronic sports consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentAntrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic sports
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmSponsorship
dc.identifier.yokid10247350
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599882
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSpor Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess