Eğitimde çizge kuramı
dc.contributor.advisor | Balkanay, Erol | |
dc.contributor.author | Şenol, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:10:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:10:59Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628864 | |
dc.description.abstract | Bu çalıĢmada çizge kuramının eğitim sistemine bazı uygulamalarının verilmesi amaçlanmıĢtır. Bu bağlamda önce çizge kuramının temelleri anlatılmıĢ sonra da ―Çizgelerde Bağlantılılık ve Optimal Bağlantılılık‖ kavramı açıklanmıĢtır. Ayrıca Networklarla ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuĢtur.Bu bağlamda networklarda bireysel rolleri temsil etmemize yarayan ―Yıldız, Köprü, Darboğaz, Yalıtık köĢe‖ gibi kavramlar ve yapısal özelliklerin temsilinde kullanılan ―Merkezlik, Prestij, Yoğunluk‖ gibi kavramlar incelenmiĢtir. Tezde amaçlandığı üzere, Yönlü iĢaretli çizgeler ve Optimal bağlantılılıkla ilgili uygulamalara yer verilmiĢtir. Anahtar sözcükler: Çizge, Yönlü Çizge, Yönlü ĠĢaretli Çizge, Bağlantılılık, Optimal Bağlantılılık, Network, Networkta Roller, Merkezlik ve Prestij, Yoğunluk | |
dc.description.abstract | In this study,our aim is to give some applications of graph theory in system of education. In this context, first described the basics of graph theory then `the concept of connectivity in graphs` is explained. It is also given fundamental concepts of Networks. Besides these, individual roles in networks such as ―Stars, Bridges, Bottlenecks, Isolated vertices‖ and structural features such as ―Centrality, Prestige and Density‖ were examined. Some applications of ―Directed Signed Graphs and Optimal Connectivity to System of Education‖ are given. Keywords: Graph, Directed Graph, Directed Signed Graph, Connectivity, Optimal Connectivity, Networks, Roles in Networks, Centrality and Prestige, Density | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Eğitimde çizge kuramı | |
dc.title.alternative | Graph theory in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Bilgisayar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.identifier.yokid | 10027004 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353648 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |