Show simple item record

dc.contributor.advisorÇatal, Çağatay
dc.contributor.authorGüldan, Suat
dc.date.accessioned2021-05-08T07:10:56Z
dc.date.available2021-05-08T07:10:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628830
dc.description.abstractÇevrimiçi hizmetlerin gelişmesi ve e-ticaretin yaygınlaşması sonucu, firmalar arası rekabet giderek artmıştır. Bu bağlamda ürün yorumları, satın alıcıların kararlarını şekillendiren önemli bir faktör olarak ortaya çıkmıştır. Bu etkinin sonucu olarak ürün yorumları, ürün ve hizmetler hakkında aldatıcı yorumların yapılabileceği bir pazarlama alanı oluşturmuştur. Bu tezde, olumsuz aldatıcı tüketici yorumlarını tespit edebilmek üzere, çoklu sınıflayıcılı sistemler kullanılarak bir model önerilmiş ve önerilen modelin otel yorumları ile ilgili olarak hazırlanmış olan veri kümesinde geçerlenmesi sağlanmıştır. Önerilen model, üzerinde çalışılan problem için literatürdeki en iyi modelden daha yüksek performans sunmuştur. Bu modelde beş sınıflayıcı çoğunluk oylaması birleşim kuralına göre kullanılmıştır. Bu sınıflayıcılar libLinear, libSVM, ardışık minimal optimizasyon (SMO), Random Forest ve J48'dir. LibSVM ve libLinear, Destek Vektör Makinelerinin (DVM) iki farklı gerçeklemesi olarak bilinmektedir.
dc.description.abstractThe competition among companies has been considerably increased in the recent years due to the significant developments in online shopping of services and the widespread usage of e-commerce. The product reviews became a primary factor shaping the buyers' decisions. Due to this factor, product reviews created a marketing area for fake reviews about products and services. In this thesis, a model which uses a multiple classifier system has been proposed to identify the negative deceptive customer reviews and the validation has been performed on a dataset which consists of hotel reviews. The proposed model has a better performance than the best model reported in literature for this problem. In this model, five classifiers have been applied by using majority voting combination rule. These classifiers are libLinear, libSVM, Sequential Minimal Optimization (SMO), Random Forest and J48. LibSVM and libLinear are two different implementations of support vector machines.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMakine öğrenmesi yöntemleriyle gerçek olmayan tüketici yorumlarının tespiti
dc.title.alternativeDetecting deceptive customer reviews using machine learning methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmText categorization
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmVoting
dc.identifier.yokid10049812
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372539
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess