Gotik heykelcilikte `gargoyle heykeller` üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Erçetin, Arzu | |
dc.contributor.author | Nabiyeva, Kubra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:10:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:10:46Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628771 | |
dc.description.abstract | Gotik sanat anlayışında heykeller, kilise ana kapıların yanına ağırbaşlı diziler halinde sıralanırdı. Kiliselerin dış yüzleri Tevrat ve İncil'den alınmış konuları anlatan heykellerle bezenirdi. 12. yüzyılda kuzeyli heykelcilerin başlıca görevi katedraller için çalışmaktı. 14. yüzyıl heykel sanatının en güzel örnekleri özel şapeller için yapılmış değerli madenden ve fildişinden heykellerdi. Figürlere eğim verilerek katılık izleniminden kaçınılması da bu yüzyılda gerçekleştirildi. İlk heykel yalnız dinle ilişkili olmasına karşın sonraları ölümlüler de betimlenmeye başlandı; tek figürden çok figüre geçildi. 13. yüzyıldan sonra heykeller ölümlü insanlara benzemeye yöneldi. Meryem, kutsal bir kadın olduğu kadar yalnızca, bir ana olarak da canlandırılıyordu. İngiliz gotik mimarlığına bağlı heykele ancak 13. yüzyıldan sonra yer verildi. Almanya'da ise Bamberg Katedrali'nden başlayarak heykele her zaman ağırlık verildi. Giderek Alman heykelciliği doğaya daha bağlı, bağımsız bir yön aldı.Gotik sanat anlayışında yapılan heykellerin en önemlileri Gargoyle ve Kimeralardır. Bu çalışmada Gotik anlayışın sanatın hangi dallarına sirayet ettiği ve hangi anlamları yüklediği konu alınmış ayrıca Osmanlı döneminde ve o dönemden kalan yapıtlarda kültürümüze kattıkları anlatılmıştır. Son bölümde `Chimera of Arezzo` heykeli ayrıca incelenmiştir. Anadolu'dan göç eden bir kavmin İtalya'da bulunan bu heykeli hem Yunan hem İtalyan hem de Anadolu kültürünü ve işçiliğini barındırması seçilmesinde büyük etmen olmuştur. | |
dc.description.abstract | Gothic sculpture in the understanding of art was arranged in arrays solemn church next to the main door. The church was decorated with sculptures describing the outer surface of the subjects received the Torah and the Bible. Artists, they have achieved a mastery Perceiving the structure of the body underneath clothes folds gradually. In the 12th century the main task of the sculptor was to try to northern cathedrals. The best examples of 14th century sculpture sculptures were made from precious metals and ivory to private chapels. to avoid the inclination to figure giving the impression stiffness was also achieved in this century. Although the statue after the first listen associated with mortals only began to be described; It passed from one figure to many figures. 13 sculptures tended to look like mortal men after century. Mary, just as a holy woman, he played as a host. British gothic architecture depends on the statue but was given after the 13th century. In Germany, the sculpture was always starting from Bamberg Cathedral weight. German sculpture increasingly more connected to nature, took an independent direction.The most important of Gothic sculpture made in understanding art and alarm Gargoyle Chimera. In this study, it has spread to the branches of which were the subject of understanding and Gothic art, which means that the load times have also been told that in our culture works remaining from the Ottoman period and that period. In the last chapter ` Chimera of Arezzo ` sculpture is also studied . This statue, which is a people who migrated from Italy has been a major factor in both the Greek and Italian selected to host the Asian culture and craftsmanship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Gotik heykelcilikte `gargoyle heykeller` üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research on `gargoyle compounds` by gotical sculpture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10149397 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469049 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |